ז' ניסן ה'תשס"ז

ושאינו יודע לשאול את פתח לו...ארבע שנים ל"אזמרך בלאמים"



ושאינו יודע לשאול את פתח לו...ארבע שנים ל"אזמרך בלאמים"

בימים אלה מציין ארגון "אזמרך בלאמים" ארבע שנים להקמתו. ארגון אזמרך בלאמים הוקם במטרה לתת מענה לשאלות השקפתיות הקשורות להבדלים שבין השקפת היהדות להשקפת הציונות הדתית, בעיקר לנוכח העובדה שמערך ההסברה בנושאים הקשורים לויכוח ההיסטורי שבין היהדות והציונות נבנה בעיקר כלפי הצבור החילוני ולקה בחסרונות רבים אל מול הציבור הדתי לאומי (במיוחד כלפי חלקו התורני יותר של צבור זה).


הפעילות החלה עם הוצאתו לאור של הספר "דת הציונות" (סיון התשס"ג) שעוררה התענינות עצומה בנושא והפכה את ארגוננו תוך זמן קצר לארגון המקצועי ביותר בכל הקשור להסברה ומתן מידע בנושא המורכב- "השקפת היהדות מול השקפת הציונות הדתית" על כל מכלול הנושאים הקשורים אליו ומשתלשלים ממנו.


כיום מופנים אלינו ע"י כל הארגונים העוסקים בקירוב רחוקים (שופר, הידברות, ערכים, לב לאחים, ועוד..) מקרים רבים וב"ה התוצאות טובות מאד.


בנוסף מוסר הארגון הרצאות יחודיות בכל הקשור להשקפת היהדות בכלל ובנושא הנ"ל בפרט בכל חלקי הארץ, במדרשיות לבעלות תשובה, במסגרת "לב לאחים", בישיבות לבעלי תשובה ובחוגי בית, נותן יעוץ אישי לפתרון בעיות, שאלות, לבטים וכד', ומפעיל אתר אינטרנט דרכו ניתן להפנות שאלות בכל נושא הקשור להשקפת היהדות ולקרוא מאמרים חדשים בנושאים שונים.


 בחסדי ה', המאורעות הקשים של קיץ תשס"ה כתוצאה מ"גירוש גוש קטיף" והמשבר הקשה שפקד את הצה"ד בעקבותיו עוררו רבים וטובים מהצבור הדתל"י ל"מחשבה שניה" על צדקת הדרך, ובאופן טבעי רבים מהם הגיעו אלינו.


אפשרויות הפעולה כיום רבות לאין שיעור מאשר לפני שנה או שנתיים, אנו רואים לעצמנו חובה לנצלן עד כמה שאפשר, אלא שמחוסר משאבים איננו יכולים לעשות הרבה מעבר לנעשה על ידינו בארבע השנים האחרונות.


בהתיעצות עם גדולי תורה המלווים את הארגון ופעילותו, הוחלט שלא לפרסם את שמותיהם של גדולי התורה המגבים את פעילות אזמרך בלאמים מסיבות שונות העלולות לעורר מחלוקות שרק יקשו על המשך הפעילות, מה גם שחלק לא מבוטל של הפעילות שלנו היא בבחינת "אין הברכה שורה אלא בדבר הסמוי מן העין".


רק לשם דוגמא מני רבות... בתחילת חודש אדר נפגשנו עם בחורה שעמדה להתגייס לשירות לאומי. כבר בתחילת השיחה היא הדגישה שלא ננסה לשכנע אותה ללכת למדרשה. לאחר שיחה של פחות משעה  שאלנו אותה: "אז מה את חושבת שהכי כדאי לך לעשות עכשיו?" והיא ענתה: ללכת למדרשה...


כעבור שבוע נתבשרנו כי בחסדי ה' היא נרשמה לסמינר אופקים...


אנו פונים בזה מעומק הלב לכל המכירים בחשיבות פעילות ארגוננו ומבקשים מכל מי שיכול להשתדל ולעזור כפי יכולתו לפעילות הברוכה והיחודית ששוב, אין שום ארגון שעוסק בה, של הבאת ההשקפה היהודית לחלק כה גדול של צבור אחב"י המגדיר עצמו כשומר תורה ומצוות אך רחוק מאד מהשקפה יהודית  גם בנושאים בסיסיים ועקרוניים מאד ביהדות, ריחוק המשפיע לרעה על כל אורחות חייו לצערנו הרב.


 להלן מגוון האפשרויות להיות לנו לעזר בקרוב אחב"י לאבינו שבשמים ולתורתו: (נא ליצור קשר בטל' 057-3129952 או באי-מייל yoel@yoel-ab.com)


א. החזקת קופת צדקה בבית, בעסק וכד'
ב. תרומה חד פעמית (כל סכום יכול לעזור)
ג. דרוש לנו בתרומה רכב לצורך פעילות שטח.


ד. סיוע כספי בהוצאתם לאור של ג' חלקי "דת הציונות" נוספים הנשלמים בימים אלה.(אפשרות להנציח, או לברך ע"ג הספר)


נשמח לקבל כל רעיון לגבי הגברת המודעות לקיומו של הארגון, האתר והספר "דת הציונות", או רעיונות נוספים שיכולים להיות לנו לעזר.





בברכת פסח כשר ושמח ובתודה מראש לכל המסייעים והעוזרים- צוות אזמרך בלאמים.




למאמר זה התפרסמו 3 תגובות. הוסף תגובה למאמר
1.  החוברת על שרות לאומי   י"א סיון
הי יואל !!

רכשתי מספר חוברות על השרות הלאומי מלב לאחים .

אני ממליץ להעלות מאמר מקיף על הנושא
על בסיס החוברת .

בברכה
אליהו  
2.  אני ממליץ להוציא עלון או עיתון   י"ט אב
שיחולק במקומות של הציבור הדת"ל וזה בהחלט יגביר את פרסום הארגון
אביעד  
3.  בשביל הבנות   י"ג אב
אני חושב שהבנות לא מודעות מספיק אל היחס האמיתי לגודלי ישראל לכן צריך למצוא איזה דרך להעביר את התוכן של הספר דת הציונות גם לבות באותה עוצמה
משה