ו' שבט ה'תשס"ה

מה מלחיץ את הר' שלמה אבינר?...



כידוע למבקרי אתרנו, (ולמי שלא ידוע יפנה למאמר "מכתב גלוי לרב אבינר") לפני כחודשיים פרסמנו מכתב לרב אבינר כתגובה לדבריו בנוגע להיותו של הראי"ה קוק ז"ל "גדול הדור". המכתב נשלח בדואר לרב אבינר יחד עם עותק של הספר "דת הציונות". בנוגע לתגובת הרב אבינר לפנייתנו אליו היו לנו שתי השערות: האחת- הרב אבינר יגיב ענינית לדברים ויביא מקורות קצת יותר רציניים מ"חפש תלמיד חכם זקן בן 90 והוא יספר לך את האמת שרוב החכמים היו מחוברים אליו(היינו לראי"ה קוק ז"ל)" השניה (והיותר מסתברת בהסתמך על החומר שיש בספר "דת הציונות"): הרב אבינר לא יגיב בכלל כדי להראות שהוא אינו מתייחס אלינו כלל ברצינות ואינו רואה אפילו סיבה לדון איתנו ענינית על שום דבר מחמת אי היותנו ראויים לתגובה מצידו.

ובכן...כיצד פעל הרב אבינר?? הוא פנה במכתב ל"לב לאחים" וקבל על כך ש"לב לאחים" משתפים פעולה ונותנים בימה לארגון "אזמרך בלאמים" לדבר אל בנות אולפנות המגיעות להרצאותיו של יו"ר ארגון "אזמרך בלאמים" הרב אברהם חזן שליט"א.

המכתב הועבר למנכ"ל "לב לאחים" וז"ל:

ב"ה כ' בכסלו תשס"ד
לכ' לב לאחים
שלום
הנדון: פעילות המפרידה לבבות

כמה אנשים סיפרו לי שמתקיימות סדנאות על ציונות עבור צעירות במועדון של "לב לאחים" בהן יש הוצאת שם רע ודברי פירוד בין יהודים יראי שמים, מה שנוגד את המטרה של "לב לאחים" לקרב אותנו לאבינו שבשמים וכן בינינו לבין עצמנו.
אמרתי להם שלא ירעישו עולמות ושאני אברר את הענין.
אשמח לדעת במה מדובר.
בברכה
שלמה אבינר
בית אל 90631
ד"נ מזרח בנימין
פקס. 02-9709099


תשובתו של מנכ"ל "לב לאחים" הרב אליעזר סורוצקין שליט"א לא אחרה לבוא:

בס"ד, ד' טבת תשס"ד

לכבוד
הרב שלמה אבינר
בית אל

שלום וברכה,

ארגון "לב לאחים" מקיים פעילות עניפה של הפצת תורה, חינוך ילדי ישראל וקרוב הרחוקים בכל רחבי ארה"ק, הכל בהכוונתם ובפיקוחם המלא של מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א.
אלפי אברכים בני תורה ומאות נשים מתנדבות פועלים במסירות להביא אור תורה ומצוות להמוני עם בית ישראל. פעילות נרחבת נעשית להשיב בנים אובדים לאבינו שבשמים להביא עשרות אלפי ילדים לחינוך של תורה ומצוות.

בפעולות "לב לאחים" משתתפים קהלים שונים מכל גווני העם היושב בציון. ביניהם גם כאלו המבקשים לעיתים לדעת את דעתה של תורה בנושאי דת ומדינה, ציונות וכדו'. אנו משתדלים להביא לפניהם דעתה של תורה בנושאים אלו, כפי שהיא מקובלת בידינו ממרנן ורבנן גדולי ישראל בדורות האחרונים.

פרי הברכה של מפעלינו- הקהילות הגדולות של אחינו השבים לאור תורה ומצוות הפזורות בכל רחבי ארה"ק, מאות כיתות הגן ועשרות בתי הספר התורניים המלאים בילדים ובילדות למשפחות שטרם זכו לאור תורה, מעידים על הסיעתא דשמיא המלווה אותנו בעבודתנו הנעשית לשם שמים, להגדיל תורה ולהאדירה ולהרבות בכבוד שמים.

בכבוד רב ובברכה

אליעזר סורוצקין

מנכ"ל.

תגובת הרב אברהם חזן לפנייתו של הרב אבינר למנכ"ל "לב לאחים":

"דברי הרב אליעזר סורוצקין שליט"א אינם צריכים חיזוק וארגון "אזמרך בלאמים" שמח על הזכות הגדולה שנפלה בחלקו להאיר את עיניהם של בנות ישראל היקרות באור הבהיר של דעת תורה הן ע"י הספר "דת הציונות" והן ע"י סדרות הרצאות דוגמת זו שמתקיימת בנתניה.
הבנות מגיעות מרצונן להרצאות ומוצאות בהן ענין רב והדבר הוא לצנינים בעיניהם של אלה המנסים למנוע מבני ובנות ישראל להיחשף לדעת גדולי ישראל באשר הם עצמם הפנו ומפנים עורף לגדולי ישראל ואפילו לרבותיהם שלהם כפי שמוכח בספר "דת הצינות" וביתר הרחבה במסגרת ההרצאות.
אם לרב שלמה אבינר יש התנגדות לדברים הנאמרים הן בספר והן בהרצאות, הוא מוזמן (כמו גם כל רב אחר מהציונות הדתית) להביע אותה בפני בנות האולפנות המגיעות להרצאות. ההרצאה הקרובה ב"לב לאחים" בנתניה תתקיים ביום שני יז' בשבט בין השעות 19:00-22:00 ותעסוק בנושא: "שרות לאומי". לדבריו של הרב אבינר בנושא כפי שפורסמו במאמריו ובהתכתבות שהיתה לו עמי בנושא יוקדש חלק גדול מההרצאה ונשמח אם הרב אבינר יבוא או ישלח נציג מטעמו לענות לבנות על השאלות. עד אז אני רק רוצה להודות לרב אבינר על פנייתו ל"לב לאחים"". ע"כ.




למאמר זה התפרסמו 0 תגובות. הוסף תגובה למאמר