שליחת תגובה להודעה בפורום

זו ההודעה אליה אתה מגיב:

לישראל קרמר...

הסבה למחיקת הודעותיך באשר לראי"ה קוק היא העובדה הפשוטה שהן כבר פורסו בפורום בעבר וקבלת תשובה לגביהם ואתה ממשיך לחזור עליהן כאילו לא דברנו אתך כלל. גם לגבי שלש השבועות העלית את טענותיך נושא זה בעבר והשבנו לך כי לכל הטענות תמצא תשובה בסה"ק "ויואל משה" ואף הצענו לך שנשלח לך ספר אחד. תגובתך היתה שאמא שלך לא מרשה להכניס ספרים חדשים בגלל חוסר מקום בספריה... לכן, אני מזכיר לך שוב. אתה לא בפורום של "כיפה" או של "ישיבת" בית אל. אתה בפורום רציני שמטרותיו דיון רציני עם נכונות מצד השואלים לקבל תשובות. קח לתשומת לבך שכל הודעה שלך שתתעלם מתשובות שניתנו לך בעבר תמחק. לגבי תגובתך למאמר "הקודש שבחול" בקשר ליחס מרן בעל ה"לשם" לראי"ה קוק: שוב, דבריו המפורשים של מרן הלשם בספריו עדיפים על כל ציטוט חלקי המובא בשמו ע"י מאן דהו. אולי כללה השיחה אודות הראי"ה קוק גם ביקורת נוקבת על שיטתו דוקא בגלל שהוא מכירו כגאון וכו'..ור' אריה לוין לא פרסם ברבים כי אם את דברי השבח ואילו את הביקורת העביר באופן אישי לראי"ה קוק. ואחרי הכל, אם בעל ה"לשם" כותב מפורשות שכל אמירה לפיה יש בחול קודש היא אביזרייהו דעבודה זרה, אזי אין זה משתנה גם אם פעם אמר שבח כזה או אחר על הראי"ה קוק. (מעבר לכך, מרן בעל ה"לשם" חתום יחד עם כל גדולי ישראל על כרוז הקורא לפרוש מקהילת ה"ועד הלאומי" שמטעמה כיהן הראי"ה קוק כרבה של א"י). ודבריו המפורשים של בעל הלשם הפזורים בכל ספריו סותרים את עיקרי משנתו של הראי"ה קוק (כמו שהראינו לר' שרקי בהתכתבותנו עמו.). אגב, שמעתי מאחד מתלמידי מרן ה"פחד יצחק" כי פעם באו ת"ח לספר למרן בעל הלשם חדוש ששמעו מפי הראי"ה קוק ולא הסכים לשמוע ואמר שעוד לא נברא הסבון שיכול לנקות כתם של אפיקורסות. (וספור זה מובא בספרו של הגר"ש פינקוס זצ"ל על ימים נוראים אלא ששם לא ציין על מי מדובר). ונכדו של הגרי"ש אלישיב שליט"א נשאל (בישיבת "השרון" בפ"ת) על יחסו של הגרי"ש אלישיב לראי"ה קוק ואמר כי סבו מכבדו כת"ח אם כי סובר כמו שאר גדולי ישראל כי טעה לגמרי בכל השקפתו החיובית אודות הציונות ואביזרייהו. וספר את הספור הנ"ל (המובא בס' של הגר"ש פינקוס זצ"ל) בשם זקני ירושלים (והוסיף כי סבו הגרי"ש אלישיב מסתייג ממנו)וספר עוד עובדה אחרת שבאו וספרו למרן בעל ה"לשם" על דעותיו של הראי"ה קוק ואמר להם: "אני מכיר ראי"ה קוק אחר"... ושוב: דברי מרן בעל הלשם בספריו יותר מוסמכים מכל סיפור כזה או אחר ועל פיהם אנו דנים לגופו של ענין ועל פי דברים אלו שיטתו של הראי"ה קוק על פי בעל ה"לשם" כפי שמובאת ב"אורות" ובעוד מקומות וכפי שמוצגת ע"י המתימרים להיחשב תלמידיו של הראי"ה קוק היא: אביזרייהו דעבודה זרה!! ושום סיפור אין בכחו לבטל את דברי קודשו של מרן בעל ה"לשם". בברכה, יואל.
נכתב ע"י: יואל אלחנן