שליחת תגובה להודעה בפורום

זו ההודעה אליה אתה מגיב:

ספר דת הציונות

קיימות מס בעיות במבנה הספר. הם צצות ועולות כבר בדפים הראשונים. בעיות אלו עלולות להטעות את הקורא, או לגרום לו להטעיה שבגללה יתחיל ירכוש את הספר ויתחיל בכלל לעיין בו. אלו הם הטעיות שבהם משתמשת הספרות החילונית . לא ראיתי כמותם בספרי מוסר דתיים, גם לא בספרי קודש כלשהם.

האם השתמשת בהם בכוונה או שזה כלאחר יד? להלן מספר דוגמאות מהדפים הראשונים בלבד של הספר (ובדומיהם קיימים לכל אורך הספר).

א. אתה שם באחד הדפים הראשונים התמונה של רבנו אלעזר מנחם מן שך זכר צדיק לברכה. ועוד כותב שזה לעילוי נשמתו. האם אין בכך גניבת דעת. האם זה לא על מנת שנקבל רושם שכל מה שנכתב בספר הוא על דעתו? האם הוא או אחד מבני משפחתו הרשו לך לעשות כך? האם אתה מחשיב את ספרך כאחד מספרי הקדש ? האם זה לא נחשב עבירה או אבק של עבירה על מצות לא תגנוב ( גניבת דעת) ?ב. בדף "ו" "יעמדו על הברכה" אתה כותב יעמדו על הברכה הרבנים הגאונים שטרחו והקדישו מזמנם לקרא ולאשר את הוצאתו לאור של הספר? רבנים גאונים אינם ידועים בתכונת הפחדנות ואינם נוקטים בשיטת האנונימיות. אם הם מסכימים לספר מסויים הם גם מסכימים בפרסום שמם כמסכימים. אחרת מה הועילה הסכמתם? עיינתי בספרים שיש עליהם הסכמות ושמות הרבנים שנתנו הסכמה בפירוש כתוב בהם. האם לא מסתתרת האפשרות העירומה שאף רב גאון שידוע ומקובל על החרדים לא נתן הסכמתו לספרך?
אם יש הסכמות רבנים לספרך הראני דבר ברור


ד. בדף "ח" ובדפוס קטן קטן אתה כותב שאין הספר מיועד לאחינו התועים שלא זכו עדיין להכיר באמיתות התורה... אני מבין שאתה מתכוון שאין הספר מיועד לחילונים. ובהודעה שבאותו עמוד אתה כותב שהספר מוגש ביחוד לציבור הדתי לאומי. יוצא מכך שלדעתך או לדעת אלו שהתייעצת איתם הספר גם לא מיועד לחרדים.
יש בכך התחסדות מזוייפת לאור מה שקורה במציאות . ספרך מופץ במקומות רבים שמגיעים אליהם חילונים גמורים וגם בבתי מדרש שלא שייכים לדתי לאומי . אני בטוח שאתה עצמך רואה זאת ושאינך מוחה. ספרך נמצא בספריות של בעלי תשובה......

היה עליך לדעת זאת מראש. שכן זה אופייה של המדיה הכתובה ופה סכנתה. ברגע שיש ספר אי אפשר לשלוט מי יעיין בו ומי ימכור אותו תמורת רווח של מספר שקלים .
תמהני. אם הספר מגיע דרך מוכרי הספרים לכל יד ולכן השליטה יצאה מידך בנושא. לדעתי זה לא כך! אבל הרי אתה עצמך מפרסמו באינטרנט. והרי ברור לפניך שלאינטרנט כל אחד יכל לגשת. זאת ועוד אתה בעצמך מפרסם בתוך הספר ובדפיו הראשונים את הכתובת באינטרנט- והרי כוונתך לכאורה שהספר אינו מיועד לחילוניים?. האינך רואה בכך סתירה משוועת שאין בה כלל תום לב?.




נכתב ע"י: דאלחנן