שליחת תגובה להודעה בפורום

זו ההודעה אליה אתה מגיב:

משלמים מחיר נפשי על קיום מצוות?


כנס מיוחד ידון בשאלת הקשר בין פסיכולוגיה לדת ובמחיר הנפשי שאותו משלמים מאמינים ושומרי מצוות על אורח חייהם (מתוך התקשורת הד"לית).

 ביום ראשון הקרוב יתקיים במכון שילה, מכון פסיכולוגי קליני בציבור הדתי, כנס מיוחד שידון ויעלה סוגיות בנושאי הקשר בין פסיכולוגיה לדת. כמו כן יעלה לדיון נושא" נפיץ" אודות המחיר הנפשי בשמירה על ההלכה...  באירוע ישתתפו רבנים ואנשי רוח בהם גם הרב יובל שרלו המתייחס לסוגיה ופניה הרבות...  יצוין כי הכנס יתקיים ביום ראשון הבא באולם וואהל שעל יד אוניברסיטת בר אילן (אותה אוניברסיטה שהוציאה מתוכה ומעסיקה את החוקר הדגול ו"האובייקטיבי" ד"ר טואף – אשר קבע לאחר מחקר מעמיק, בספרו הידוע, כי יש איזה צד של אמת בעלילות הדם אודות רצח ילדים נוצרים ע"י היהודים למטרות אפיית מצות לפסח).

 לדעת המארגנים, לא הפתיחות והחשיפה של הנוער בימינו לכל כלי התקשורת והבידור המביאים לפניהם את הגיגיהם וסטיותיהם של כל זב וצרוע ומשוגע מכל רחבי תבל היא המביאה לתשלום של מחיר נפשי כבד כאשר האדם מתלבט בין אמונתו וידיעותיו אודות שכר ועונש וכו' ובין הפיתויים אליהם הוא נחשף. הרי אין להם כלל הוה אמינא לסגור את עצמם מפני המבול של התרבות העולמית המציף את העולם (זה מתאים רק לרבנים החרדים ה"מסוגרים" בחדריהם ול"קומץ" שומעי לקחם הנוהים אחריהם ולא לקהל הד"לים המתערה בחברה הכללית והפתוחה מתוך עקרון).

זה מזכיר את הויכוח בקשר לקריאת שם למכון מסויים האם "מכון הלכתי לפתרון בעיות הטכנולוגיה" או "מכון טכנולוגי לפתרון בעיות ההלכה" אלו שהציעו את השם השני לא שמו לבם לכך שעלול להיווצר רושם מוטעה אצל הקהל הרחב כי ההלכה היא זו שמקשה עליהם ו"עושה את הבעיות" בחיים.


נכתב ע"י: ח