שליחת תגובה להודעה בפורום

זו ההודעה אליה אתה מגיב:

ראשית, להסתברות יש שני צדדים...

וכמו שאם יש 10 אחוז שבכוס יש רעל אני לא אשתה כך קל וחומר בן בנו של קל וחומר אם יש 99% שיש רעל בכוס ואנשים בטוחים כי כוס זאת היא סמא דחיי לא אשתוק מלהזהירם שלא לשתות.ומי שישתוק מחמת החשש שאולי נכון האחוז האחד כי אכן מדובר בסמא דחיי הוא פושע ושופך דמים ועובר על לאו דאורייתא "לא תעמוד על דם רעך". שנית, גדולי הדור שדברו בגנותו של הר' קוק הביאו ראיות לדבריהם מדברי חז"ל וישנן עובדות מכתביו וממעשיו ומהתנהגות תלמידיו שמחזקות את דבריהם. לעומתם דעותיו הכוזבות של הר' קוק לא מנומקות או מחוזקות ע"י שום מקור מדברי רז"ל, ואלו שחלקו לו שבחים כאלה או אחרים לא נימקו את דבריהם כלל או דחו את דברי המגנים בראיה כלשהי כלל. ובשום מקור לא שמענו כי שבחים בפני עצמם ובלבדם הופכים את שני הצדדים ל"שקולים" כך שאין כאן כלל מקום להנחת ה"הסתברות" שהנחת. לגבי העובדה שציינת כי פרקטית זה טוב- ובכן אנחנו לא עוסקים בשיווק אלא בחשיפת האמת כפי שיוצאת מדבריהם של גדולי הדורות מאז משה רבינו ועד ימינו אנו. ואי אפשר לדבר כנגד שקר מסוים אם לא שמצביעים על שרש השקר וכיון ששרש השקר של האידיאולוגיה הדתית לאומית ויישומה הלכה למעשה הוא בדברי הר' קוק דיעותיו ומעשיו אי אפשר להתעלם ממנו והבחירה אם להטות אזן לדברי חכמים או לסגור את האזניים נתונה לבחירתו של כל אדם ואינה מתפקידנו כלל. וכבר שאל רבי מנחם מנדל מקוצק את בעל חידושי הרי"ם לפשר הנאמר בתהילים "אמת מארץ תצמח"-איזה דבר זורעים בארץ שכתוצאה ממנו צומחת אמת?? והשיבו בעל חידושי הרי"ם כי האמת צומחת על הארץ שמתחתיה קברו את השקר!! וכששורש השקר לא מובל לקבורה האמת לא יכולה לצמוח. בברכה, יואל.
נכתב ע"י: יואל אלחנן