שליחת תגובה להודעה בפורום

זו ההודעה אליה אתה מגיב:

תשובה חלק ב'

ואתן לך עוד דוגמא לפני כשבועיים פער מנהיג דגל התורה את פיו (לאחר שנציגי יהדות התורה כרתו ברית עם הציונות הדתית תלמידי מסולק הדעת צבי יהודה קוק כדי לקושש עוד כמה קולות וחתמו בחתימת ידם כי "יהדות התורה אינה תומכת ואינה מעוניינת בנסיגות מא"י ועפ"י החלטת מועצת גדולי התורה שליט"א תמשיך במדיניות זו") ואמר בזה"ל ב'יתד נאמן': "גדולי ישראל בכל הדורות הורו ליהדות התורה להתנגד לנסיגה משטחים בגלל שאי אפשר לסמוך על מפלגות השמאל. ההוראה היתה לא בגלל הלאומנות אלא בגלל פרקטיקה. ההסכמים שהובאו לאישור היו כרוכים בפיקוח נפש וסיכון חיי יהודים". עכ"ל של גפני

היש לך סילוף דברי גדולי ישראל גדול מזה? פוק חזי מה אמר מייסד 'דגל התורה' מרן הגרא"מ שך זצ"ל: וענין ההתנחלות יוכיח שזהו התגרות גסה באומות העולם והוא נובע מהטעות היסודית של הציונים, שלדעתם כל מה שעבר עלינו הוא רק מפני שלא היה לנו מדינה ושלטון משלנו ועכשיו שיש כבר מדינה ושלטון יהודי אנחנו מדינה שוה בשוה עם כל האומות ושאר מדינות העולם, ואם נראה יותר תקיפות ונעמוד על דעתנו יכנעו אויבנו ואף אם יש רבים הדוגלים ברעיונות אלו, אבל זהו נטיה מהדרך המסורה לנו מחז"ל וההיפך הוא הנכון...אולם בענין מה שכתב פלפול הלכתי בדבר החזרת שטחים בא"י שעכשיו הם תחת שלטון ישראל-ומפלפל בענין פיקוח נפש-אין זה ברור כלל וכלל ויש הרבה מאנשי הצבא שדעתם היא בהיפך ועל ידי השלום שיוגרם ע"י החזרת השטחים יתמעט הרבה שפיכות דמים ולדעתי אין בזה שום צל של ספק שכשישרור שלום יתמעט השפיכות דמים...ומלבד זאת לדעתי כל אלו אנשי התנועות למיניהם, ויתר האנשים המדברים ומסיתים השכם והערב בכל הזדמנות שאין לוותר ואסור לוותר על שטחים מא"י-לא ממקור קדוש באו דברים אלו, אלא ממה שקלטו מחכמות חיצוניות בהשקפה זו, שאנחנו עם ככל יתר העמים וגם לנו הזכות על מדינה ריבונית ונחזיק בה ואל נרפה אותה אבל לא כן הדבר! אל לנו להידמות לשום אומה ולשון אנחנו עם לבדד ישכון וכל העולם נגדנו, לרבות גם אוהבינו ומעשה אבות סימן לבנים ואברהם אבינו אמר גר ותושב אנכי אף שהיה תושב בכל זאת ידע ואמר שהוא גר ולזה יקרא אברהם העברי שכל העולם מעבר אחד והוא בעבר השני ותמיד יהיה זה עד ביאת משיח צדקנו וחוק הוא מהקב"ה בציווי 'ואבדיל אתכם מן העמים להיות לי' ובזה אנחנו בטוחים בקיום עם ישראל ולהיפך הוא איבוד עצמו לדעת ורדיפה על כלל ישראל, כי זה נטיה ממה שמסורה לנו בהנהגתינו משנות דור ודור...בדבר מה ששאלתם אותי בענין הסכם השלום בין ישראל ומצרים שיערך על זה דיון בכנסת-איך להצביע, בעד זה או נגד זה. בקצרה אשיב לכם, שאין צל של ספק שמחוייבים אנחנו להסכים לכל צעד של שלום בכל אופן שהוא, וכל פשרה שיכולה לקרב את השלום-מחוייבים אנו לקבלה כי הרבה שפיכות דמים ימנע ע"י השלום. וכל הדיבורים בענין איסור 'לא תחנם' ובענין ההבטחה שכל הארץ ניתנה לנו בשלימותה, לפי מצבנו בתקופתנו-אין לכל הדברים על מה שיסמוכו. עכ"ל (ראה 'מכתבים ומאמרים' חלק א' עמ' עז'-קטז' במהדורה החדשה).

הרי לך שגפני פוער את פיו כדי לקושש כמה קולות של מסולקי הדעת של 'הר המור' תלמידי תלמידי תלמידו של צבי יהודה קוק ומדבר היפך לגמרי מדעת התורה של מייסד 'דגל התורה' והכל בשם 'כל גדולי הדורות'.

נמצאת למד שהח"כים האלה מכניסים בכח גם את תרבותם הקלוקלת של המזרחי והחילונים לתוך הציבור החרדי וגם את דעותיהם האפיקורסיות והכל בעבור בצע כסף ושררה ואף אם יעידו על עצמם אלף פעמים שהם 'חרדים' הרי מעשיהם ודיבוריהם מעידים עליהם שאין ביניהם ובין דעות שותפיהם וכורתי בריתם אלא שינוי השם בלבד ופוק חזי ראיית הנולד של גדולי הדור אשר בשעת יסודה של אגו"י כשעוד היתה מונהגת ע"י ענקי עולם התבטאו ואמרו עליה ש'סופם להיות ציונים' מה שרואים היום בחוש וא"כ איך אפשר לשתוק מלזעוק כנגדם ולגלות פרצופם האמיתי  כשהם מסלפים עקרונות שהם מיסודי האמונה בעבור עוד כמה 'קולות' בקלפי ומשרות בבית הכסא (כנסת המינים)

ומה שכתב כב' "ואם תטעון שאכן ישנן גדולי הדור הסוברים כדבריך אבל זה ודאי שרובם אינם סוברים כן וכו'-על זה אשיב בהמשך בל"נ.

ובאם לא אספיק להשיבו עד ראש השנה החדשה הריני לברכו בשנה טובה וכתיבה וחתימה טובה לשנים טובות ורבות לחיים ולשלום.

בברכה, אברהם חזן.


נכתב ע"י: יואל אלחנן