שליחת תגובה להודעה בפורום

זו ההודעה אליה אתה מגיב:

תשובה חלק א'

לכב' ר' ... .... הי"ו

השלום והברכה!

ראשית, הנני מתנצל בזה על האיחור במענה לשאלתו החשובה ורציתי להספיק להשיב לכב' עוד לפני הבחירות אבל לצערי לא עלתה בידי ועתה אשיבנו על החלק הראשון של שאלתו ובהמשך אייחס לחלק השני של דבריו.

כב' תמה על דברי הביקורת הקשים המובאים באתרי על המפלגות החרדיות מתוך טענה ש'רוב רובם של גדולי הדור סומכים ידיהם עליהם' לא הבנתי את טענתו ואת תמיהתו ואסביר את הדברים.

ראשית, מה שיש מגדולי דורנו שליט"א שמורים בצורה כזו או אחרת להמון העם להשתתף בבחירות ולחזק את המפלגות המתקראות 'חרדיות' הדבר ברור שאין לראות בכך כלל שסומכים ידיהם עליהם בכל ענין ובכל דבר עד כדי כך שנוכל לומר על כל מעשיהם שמקורם בהוראת גדולי ישראל ואתן לך דוגמא לכך מהעבר הקרוב. לפני כחודש התקיים אירוע 'ערב שירה' בעיר עפולה. מדובר באירוע שכל גדולי ישראל (מכל החוגים) אסרוהו באיסור חמור עוד לפני כ-40 שנה וביניהם הגר"ע יוסף ז"ל מייסדה של תנועת ש"ס גדולי האדמו"רים מנהיגי אגודת ישראל וכן גדולי הדור מנהיגי 'דגל התורה' והנה מי קם לארגן מופע כזה בעפולה?-לא אחר מאשר אריה דרעי וכשקמה תנועת 'שדולת הנשים' למנוע את המופע מה עשתה ש"ס? הגישה עתירה לבית המשפט כדי שבית המשפט יתיר לה לערוך את המופע שנאסר ע"י הגר"ע יוסף כבר לפני עשרות בשנים. חולפים ימים מספר וגם 'דגל התורה' מארגנת מופע דומה בחיפה וכשבית המשפט אוסר את קיום המופע 'דגל התורה' שוקלים לעתור לבג"ץ ואף מנסים להפוך את האירוע לאירוע פרטי כדי שיוכלו לעשותו בהפרדה והכל כדי לעבור בשאט נפש על איסור מפורש של כל גדולי ישראל ומה קורה ימים ספורים אח"כ? אגודת ישראל באמצעות נציגה מחטיא הרבים המפורסם מחריב הישיבות שרוליק פרוש עורכת ערב שירה נוסף והפעם בעיר חרדית ולציבור בני הישיבות ומתגאה בכך שהצליחה לערוך את המופע. כלומר –המפלגות החרדיות מבעטות בריש גלי בכל גדולי ישראל ובהוראותיהם ואף מוכנות להילחם ולהיעזר בבתי משפט כדי שיוכל לעלות בידיהן להמרות את פי גדולי ישראל. היש לך חוכא ואיטלולא גדולה מזה שיבוא מאן דהו ויגיד שצריך להצביע ג' או ש"ס כי צריך לשמוע לגדולי הדור ולתת בכך כח לש"ס וליהדות התורה להמשיך ולהמרות בפרהסיא את פיהם של גדולי הדורות? ודוגמאות כעין הדוגמא שהבאתי ואף הרבה יותר חמורות יש בשופי אלא שנקטתי במשהו שהיה לאחרונה ואין צריך לאמץ את הזכרון יתר על המידה  כדי להיווכח בו. ופוק חזי מה כתב על זה אחד מלבלרי העיתונות של הציונות הדתית מנחם רהט וז"ל: "מצד שני, אי אפשר שלא להקשות, איך זה שנשכחה לפתע העובדה שכל המלחמה למען הופעתו של שטיינמץ, היא מעשה שאין רוח חכמים נוחה הימנואיך נעלם מעיני העסקנים 'פסק ההלכה' שקובע מפורשות: "שמענו ותחרד נפשנו על הפרצה הנוראה במחננו של ערבי שירה וקונצרטים בהם מופעלים זמרים וחזנים לשיר בפני אנשים ונשים בתערובת רחמנא ליצלן ואפילו שלא בתערובת. כבר אסרו כל גדולי ישראל באיסור גמור את ערבי השירה אפילו בנפרד. הופעות מעין אלו אסורות באיסור חמור. האיסור חל הן על המארגנים, והן על המשתתפים, אנשים ונשים, וכל שכן על הזמרים והחזנים, שהם מחטיאי הרבים... הזמרים והחזנים המופיעים במקום תערובת, אין להזמינם לשום אירוע, כולל תפילות ואירועים כשרים, בכדי שלא לחזק ידי עוברי עבירה".

ועל זה חתומים רבותיהם של דרעי (חכם שלום כהן, נשיא מועצת חכמי התורה) ושל גפני ואייכלר ושל זרזירי המיקלדת של יתד נאמן: הרב שמואל הלוי ווזנר, הרב יוסף שלום אלישיב, הרב יהודה לייב שטיינמן, הרב מיכל יהודה לפקוביץ, הרב גרשון אדלשטיין, הרב שמואל אויערבך, הרב יששכר מאיר, הרב יעקב יוסף, זקן ראשי הישיבות הרב חיים פנחס שינברג, זכר כולם לברכה; וייבדל"א הרב חיים קנייבסקי, הרב נסים קרליץ, האדמו"רים מגור, מבעלז (רבו של אייכלר), ממודז'יץ ועוד

האם דעת תורה אינה מחייבת בכל עת וללא תנאי? ומה עם העיקרון המקודש של "ועשית ככל אשר יורוך - אפילו יאמרו לך על ימין שהוא שמאל"? המציאות, מסתבר, גוברת אפילו על היסודות הכי בסיסיים של השקפת עולמם, הלא היא ה'השקופע' הידועה. החיים חזקים מכל, אפילו  מן הרבנים".

היש לך חילול ה' גדול מזה שאלה המתיימרים להיקרא "שלוחי דרבנן" ממרים את פיהם של רבותיהם עד שאפילו בציונות הדתית לועגים להם ומקשים עליהם (והיא קושיא שאין לה פירכא אלא אחת: שאין בין העסקנים האלה ובין דעות והשקפות המזרחי ולא כלום) 

נכתב ע"י: יואל אלחנן