שליחת תגובה להודעה בפורום

זו ההודעה אליה אתה מגיב:

הוספה קטנה לציבור הדת"ל בנושא התנתקות!

ראיתי במאמרים  ובפורום כאן. שהרבה מהציבור הדת"ל בא בנחרצות ובתקיפות כנגד הציבור החרדי בכל מיני טענות למינהם וכן כנגד גדול זקני הדור : הגר"ש אלישיב שליט"א.

על כן רציתי לומר משהו קטן משלי:

א. ההתנהגות וההתבטאות שמפנים הציבור הדת"ל ורבניהם כנגד הרב אלישיב זה בדיוק בגדר שניבאו חזל בגמ' במסכת סוטה מט: - נערים פני זקנים ילבינו. וזהו חלק מהחוצפא יסגא שבאותו הדור. מי נתן לכם את הגושפנקיא לערער אחר גדול ישראל . גם אם אינכם מקבלים את דעתו אין לכם את הזכות לצאת נגדו בהוצאת שם רע כזה. הזהו חינוך ילדכם?!

אני חושב שיואל אלחנן התייחס בתשובה מקיפה לנושא ואין צורך להוסיף על דבריו. אבל אתם קחו זאת בחשבון!

ואל תבוא ותטען שכל האתר הזה הוא כנגד רבנים כהראי"ה קוק. אשיב לך: הרי בסה"כ יו"ר הארגון מביא את מחאתם של גדולי ישראל באותה התקופה כנגדו. בכדי להראות לכולם את האמת שמעלימים מעינכם.

ובנוגע לגוש-קטיף-

באותה הגמרא כתוב: "ואנשי הגבול יסובבו מעיר לעיר"-מסביר רשי בסנהדרין דף צז. ד"ה 'ואנשי'= שאלו האנשים הגרים בגבול לארץ ישראל. והם יסובבו מעיר לעיר על הפתחים. 'ולא יחוננו'-ולא יחונו אותם.

וזה בדיוק' מה שהגמרא שם מנבא שיהא בעקבתא דמשיחא-כפי שמסביר רש"י "בסוף הגלות סמוך לביאת המשיח". ומסביר ה"תפארת ישראל" (מט"ו יכין אות פו')- "שכבר נראה עקבו של משיח.

ולא כדברי הציונות הדתית שאנו באתחלתא דגאולה.

ומשהו קטן מהגמ' שם על החרדים: 

הגמרא אומרת: "והאמת תהא נעדרת"-

הגמ' בסנהדרין צז. אומרת=שהאמת תהא נעשית עדרים עדרים והולכת לה. והמהרש"א מסביר: שהגמ' לא רצתה לפרש שזהו מלשון "העדר" שאז היה משמע שהאמת תיעלם לגמרי, וזה אינו. שהרי מצאנו בשבת (קיט') שאף בשעת כשלונה של ירושלים לא פסקו ממנה אנשי אמנה, ולכך פירשוה מלשון העדר. ופירש שם בסוף: שאנשי האמת ילכו ויתחבאו במדבר מפני הדור הרע ההוא.
(וכן פירוש הקרבן עדה). ייעו"ש .

בתקווה להבנת האמת הצרופה המופנית מהציבור החרדי כלפי הציבור הדת"ל:   עמוס מנתניה.


נכתב ע"י: עמוס-מנתניה