שליחת תגובה להודעה בפורום

זו ההודעה אליה אתה מגיב:

לנח

דבר ראשון לא ענית לי כל תשובה לשאלתי. כל הדברים שהבאת אני כבר יודע.
דבר שני הערה למה שהבאת מכד הקמח ומשם רצית להוכיח שאין להשתדל כלל בדרך מלחמה, זה נשמע תמוה וכי לא שמעת על מושג "מלחמת עזרת מצר"?, גם יעקב הכין עצמו למלחמה, כד הקמח רק אומר שמה שהם רק בטחו בכלי המלחמה ולא חשו לחזור בתשובה זה מה שצעק ישעיה על כך, והוא רק עוד אומר שבאמת אם היו עושים תשובה אמיתית היו יכולים לנצח אף בלתי כלי מלחמה כלל, אבל זה לא אומר שישעיה אמר שאין להכין כלי מלחמה לעת הצורך.
דבר שלישי למה שכתבת שאין להיעזר ברשע, צריך עיון גדול בזה וכי לפי זה תגיד שאין ללכת לבית החולים כי הרופאים שם הם רשעים? אף פעם לא שמענו דבר נגד זה, גם זכור לי שהדברי יואל בפרשה שם הביא את הנזר הקודש הזה ומעיר עליו כמה הערות שווה לבדוק מה כותב עליו. אולי אבדוק בהזדמנות.
מה שכתבת שאין ניסים לרשעים ממה שהבנתי זה רק (1) ניסים גלויים (2) בעת מלחמה כדי (3) להושיע את עם ישראל , תקן אותי אם אני טועה. אבל אם אין את אחד התנאים הנ"ל אפשר שיהיו ניסים אף לרשעים, ומה שאין הקב"ה מציל את ישראל מבין האומות ע"י רשעים, זה לא תמיד כך וכנודע ממה שאומר שם המדרש שירבעם בן יואש (נראה לי מדובר עליו לפי זכרוני) לא קיבל לשון הרע על עמוס הנביא ולכן נאמר עליו "יבוא זכות ע"י זכאי", רואים שלפעמים אף לאנשים שעושים עבירות בגלל שיש להם זכות מסוימת נחשבים זכאים לענין להושיע את ישראל.

נכתב ע"י: פלוני