זו ההודעה אליה אתה מגיב:
מגן דוד
לגבי צורת המגן דוד זה ידוע בהרבה ספרים ואף בעולם המחקר החילוני (לא שאכפת לי מהם אבל הם יש תמונות וארכיאולוגיה שנשארה ממאות שנים אחורה ולפעמים אף אלפי שנים), שהמגן דוד היו משתמשים בו המקובלים בשביל קמיעות וכד' הצורה של מגן דוד נמצאת עוד בספר קבלה מעשית מימי הגאונים או לפחות מזמן הראשונים, האר"י כותב בשער היחודים קמע שיש לו מגן דוד, ואם האר"י חתום על כך אז ברור שהספק שיש כאלו שאמרו שאולי זה לא סמל יהודי זה אינו נכון, גם הקהילה היהודית בפראג עוד בזמן המהר"ל לקחה את הסמל של מגן דוד כסמל שמייצג את הקהילה היהודית, יש על כך רישומיים היסטוריים ידועים, נכון שגם גוים השתמשו בזה הרבה פעמים אבל ברור שהם לקחו זאת מהיהדות ולא להפך (עוד שמעתי שיש כאלו שאומרים שזה נלקח מהשבתאים כמובן שזה לא יכול להיות כי עוד מלפני השבתאים השתמשו יהודים בצורה זו לקמיעות וכן בקהילת פראג ועוד), גם מה שהקשו שהרי המגן דוד של דוד המלך היה בצורת המנורה אין זה קושיה כי המנורה היה מצוירת בתוך מגינו של דוד אך המגן עצמו היה בצורת של המגן דוד הידוע, ובאמת הקושיה ששאלו היא על ספר ארץ החיים אך ספר ארץ החיים לא כותב כלל שזה היה מגינו של דוד אלא כותב שזה היה המגן שהשתמשו בו מלכי בית דוד, כך שגם למאן דאמר שדוד לא השתמש במגן כלל אין זה קושיה. ובאמת יש כאלה שיאמרו שאף שלמה המלך רימז על הצורה הזו בשיר השירים "כשושנה בין החוחים כן רעיתי" וכתב בפירוש הרמב"ן שם שהשושנה היא השכינה הקדושה שיש לה 6 קצוות וידוע שהשושנה היא בצורה של מגן דוד. אני מבין שאפשר להגיד את הסברא של "אהובה בימי אבות אך שנואה בימי בנים" כיון שהשתמשו בה לצורך המינות אך אני חושב שאלו שאומרים שמגן דוד היא לא צורה קדושה צריכים לחשוב מחדש לאור דברים אלו.
נכתב ע"י: פלוני