ראה בענין זה בהרחבה...
בספר "בינה ודעת" להרה"ג מנחם אדלר שליט"א (מהדורה ראשונה נדפסה בתשס"ח ואח"כ יצאה מהדורה נוספת עם הוספות) ורק אעתיק לך קטע מתוך מה שכתב בהקדמה:
"קביעת גדרם ההלכתי של החילונים בזמננו, ובדינים השונים המסתעפים בהנהגה כלפיהם, אינו פשוט כלל ועיקר ויש לדון הדק היטב בדבר, ובעיקר בבירור דין 'תינוק שנשבה' ולמי מהם יש דין זה בזמננו, לכן, בסוף הספר הוספנו בהרחבה בירורי הלכות בסוגיות עמוקות אלו כדרכה של תורה. בסימנים אלו נקטנו לעיקר את דינם של אלו שאינם שומרים תורה ומצוות, כדין מחלל שבת בפרהסיא, אשר דינו נפסק בשו"ע כמומר לכל התורה. וזאת כפי שלענ"ד נקט המשנה ברורה בסימן שפ"ה סק"א לעיקר, וכפי שהכריעו בענינים שונים, הגר"מ פיינשטיין והגרש"ז אויערבך זצ"ל ולהבל"ח הגרי"ש אלישיב והגר"ש וואזנר שליט"א [הספר שברשותי הוא מהדורת תשס"ח ולכן הוסיף להם התואר שליט"א], שלרוב אלו שאינם שומרים תורה ומצוות (בארץ ישראל) אין דין תינוק שנשבה. וגם לדעת החזו"א, שלרבים מהם יש דין תינוק שנשבה, מכל מקום כתב "יש לדון על כל איש בפרט ולמוד שיעור ידיעתו" ולא כפי ששגור בפי העולם בשמו שהוא דין מוחלט לכולם"
ועיי"ש שהרחיב מאד בעניינים אלה עם מקורות רבים, וגם התייחס לנושאים שהעלית כגון להתפלל על רשעים וכד'.
ועיי' עוד בשו"ת פאת שדך ח"ג (יו"ד) סי' נה' להגאון רבי שמואל דוד הכהן מונק זצ"ל וסיים שם וז"ל: "ונשים בין עינינו את היסוד הזה, שאדם שאינו נקרא ישראל בדיני התורה, [דהיינו שאינו ישראל מחמת קדושתו ועבודת בוראו], אינו ישראל כלל. ואע"פ שהוא קורא לעצמו ישראל, אין זה אלא כמו כל שאר דעותיו המשובשות כמ"ש מוהר"ר אלחנן ווסערמאן הי"ד זצ"ל. ולא תטה אותנו הרגשת הלב מן המסלול הנכון על פי השכל והתורה, ונכיר שהאחוה לפי האמת אינה האחוה הגשמית בתולדה אלא האחוה הרוחנית במצוות".