ו' אייר ה'תשס"ה

הציונות הדתית ויום העצמאות- המשבר מעמיק והצביעות הולכת ונחשפת



הציונות הדתית ויום העצמאות- המשבר מעמיק והצביעות הולכת ונחשפת

 להלן מאמר נוסף של ידידנו הר' יהודה מלאכי (שם ספרותי) בהקשר ליום ה"עצמאות" והדבורים הסותרים בצה"ד אודות חגיגתו או אי חגיגתו החושפים את צביעות הציונות הדתית לכל אורך שנות קיום המדינה בכל הקשור ליהדות...


שלח אורך ואמיתך! מתי ולמי???!!!


יהודה מלאכי.


להלן ציטוטים נבחרים מתוך אתר INN של ערוץ 7 לרגל יום אידם ה57.


"ביום העצמאות הקרוב לא מתכוון אסף מני רכז הבטחון של חומש לתלות דגל על ביתו. 'מדינת ישראל היא שלי בדיוק כמו שהיא של שרון ושאר התושבים אך אני לא אחגוג השנה' ,אמר. 'בדרך כלל הישוב מלא בדגלים אבל השנה הדגל פסח עליי, רמס אותי על ידי מי שטוען שהוא נבחר ציבור. אז השנה גם אני אפסח עליו, בתקווה שבשנה הבאה אניף הרבה דגלים בחומש', הוסיף.


מני סיפר כי בדרך כלל יש מסיבת יום עצמאות גדולה בחומש והשנה תהיה מסיבה קטנה, בתקווה שבשנה הבאה תהיה מסיבת על האש גדולה בחומש כשתכנית העקירה תרד מהפרק."


לעומתו...


"הרב מידן מישיבת הר עציון אומר בראיון לערוץ 7 כי 'צריך להמשיך ולהודות לה' ביום העצמאות ולומר את ההלל, ולזכור שמדינת ישראל אינה עמרי שרון ויום העצמאות אינו יום המנגל, אלא יום של חשבון נפש והודאה לה' על הניסים הגדולים שעשה עמנו בימים ההם ובזמן הזה בגוש קטיף'.


דבריו נאמרו על רקע קולות שנשמעו, כולל אלו של רבנים, כי חגיגות יום העצמאות של שנה זו אינן יכולות להיות שלמות ואולי ראוי לבטלן.


הרב מידן מוסיף כי "כשאני מתפלל תפילה לשלום המדינה ואומר 'ושלח אורך ואמתך לראשיה שריה ויועציה', עולות בעיני התמונות של... (מאורעות מסוימים הקשורים להתנתקות וחלק מהתיאורים אין הנייר סובלם = י.מ.), אין ספק שהמילים נתקעות לי בגרון, אך מצד שני יש לזכור שמדינת ישראל בסך הכול היא דבר חיובי ועליו אנו צריכים להודות לה', ומי שנתקעות לו המילים הללו בגרון, שיכוון על הדברים הטובים שנמצאים במנהיגות המדינה ושלהם ישלח הקב"ה אורה'.


על הקריאות לבטל את שמחת היום אומר הרב מידן כי 'יש לזכור שאם אנו נאבק בתכנית הנוראית מתוך שנאה, נפסיד, רק אם נמשיך באופטימיות ובאהבה ננצח'."


דברי הרב אליעזר מלמד לפרויקט עצמאות:


"יום הכרזת המדינה, הוא המהפך הגדול ביותר שהתחולל בעם היהודי. מתוך אותו יום התחוללה תנופת ההתיישבות והחזרת כבוד ישראל ורבש"ע בעולם."


ועוד פנינים...


"בשבועות האחרונים נשמעו קריאות מרבנים שונים בעולם התורה הציוני דתי בהם הרב אברהם שפירא, והרב דב ליאור, שלא להתגייס לאחר חג הפסח למילואים, שכן כל גיוס בזמן זה הוא סיוע לדבר עבירה, לביצוע תכנית העקירה."


"הסתיים כנס הרבנים וראשי הישיבות בציונות הדתית וחוגים נוספים, נגד תכנית ההתנתקות והעקירה שנערך במלון רמדה רנסנס בירושלים.


בכנס השתתפו הרבנים, הרב אברהם שפירא, הרב דב ליאור, הרב זלמן מלמד, הרב צפניה דרורי, הרב דוד חי הכהן, הרב דוד דרוקמן, הרב דוד דודקביץ ועוד. כמו כן כ-2000 תלמידי ישיבות אברכים ורמי"ם שהגיעו מכל רחבי הארץ.


במהלך הכנס נשאו הרבנים דברים חריפים נגד תכנית העקירה, הרב ליאור אמר כי מנסים להעביר אותנו על הדת ועל התורה וחיוב מהתורה לסרב לפקודה של עקירת יהודים מארצם.


הרב זלמן מלמד דיבר על החשיבות שבסירוב פקודה, בהצגת עמדה תורנית זקופה, הוא סיפר כי אמר את אותם הדברים לאלוף פיקוד המרכז, וכן בכנס שוטרים שנערך בגבעת זאב, כי אסור להשתתף בעקירת יישובים בשום אופן, וקרא לסרב פקודה.


הרב דוד חי הכהן, דיבר על כך שההתנתקות מלבד שהיא מנוגדת לתורה היא סכנה לביטחון אזרחי ישראל, סכנה למדינה, השוטרים והחיילים שמקבלים פקודה לגרש יהודים מגוש קטיף, צריכים לסרב משום שבמילוי פקודה כזו הם מסכנים את חיי משפחותיהם..."


שאלה לי אליכם רבני יש"ע והצה"ד?


·ההעברה על הדת בשנות החמישים לא עוררה בלבכם ספק לגבי אמירת 'תפילה לשלום המדינה'.
·הריסת כל הקדוש והטהור לישראל, היו 'חבלי משיח' לטענתכם.
·חיטוטי שכבי במהלך שנות דור, היו מלחמה לחרדים בלבד! - אז לא נקרא איש מחיילי מג"ב שלא חמלו על נער וזקן, אישה הרה וכל עוטה זקן ופאות לסרב לפקודה.
·בעת גזל איברים ממתים קליניים, עריכת ניתוחים פתולוגיים בנפטרי ישראל עם קדוש, לא חדלתם מאמירת הלל בברכה.
·כאשר חונכו מיליוני ילדי ישראל על תרבות המערב, בה נטלו חלק נערי ונערות בני עקיבא - בלבוש, בסגנון הדבור, במהלך החשיבה ובעבירה ברגל גסה על איסורי "יהרג ואל יעבור" - לא היתה זו העברה על הדת.
·במערכה נגד הצבת תמונות תועבה בראש כל חוצות, מילאתם פיכם מים. צביעת עמודי פרסום ותחנות אוטובוס, נחשבו בעיניכם כמעשה מביש של חילול ה'.
·כל דיבור של התנגדות לעקירת תורה ומהלכי המדינה, ראשיה, שריה ויועציה, מצד גדולי ישראל, לא נחשב אצלכם כ'הצגת עמדה תורנית זקופה', אלא כזעקה קלריקאלית של מיעוט תמהוני וצעקני, שאינו מחונך לאהבת ישראל.


כאשר הכריזו כל גדולי ישראל על חוק גיוס בנות, "כיהרג ואל יעבור" עבר אצלכם הדבר בשתיקה של חבר כנסת אחד - שלא התנגד חלילה, אלא נמנע (!) -  ושמונה חבריו האחרים הצביעו בעד גיוס חובה לבנות!!!.


השרות הלאומי היה והינו גולת הכותרת של פעילות הצה"ד, וסירובם של בני ישיבות לשירות צבאי - עקב בעיות הלכתיות קשות וחשש מפני "ושב מאחריך", נחשב בעיניכם כהשתמטות מבזה והוראת הרבנים החד משמעית שלא להתגייס הייתה 'הסתגרות פנאטית וחוסר התחשבות'. ופתאום: "נשמעות קריאות מרבנים שונים בעולם התורה הציוני דתי בהם הרב אברהם שפירא, והרב דב ליאור, שלא להתגייס לאחר חג הפסח למילואים, שכן כל גיוס בזמן זה הוא סיוע לדבר עבירה..." ומה עם העבירה עצמה???
·והרשימה של עוולותיה של המדינה ארוכה היא... וכל זאת בתמיכתכם המאסיבית מחד ובקשר השתיקה המתמשך מאידך!!! 


זאת מלבד, שבעצם יסודה ומהותה, הכריזה קבל עמי עולם שאין לנו חלק ונחלה באלקי ישראל, ככל העמים בית ישראל, כוחנו בידינו יש לנו רבונות ועצמאות. כפי שהגדיר זאת חיים הזז מגדולי הוגי הדעות הציוניים; "הציונות נבנית מחורבנה של היהדות..."


אכן צדק הר' מלמד באמרו; "יום הכרזת המדינה, הוא המהפך הגדול ביותר שהתחולל בעם היהודי" אך מה בין זה לבין "החזרת כבוד ישראל ורבש"ע בעולם"??? - הלא עצם הקמתה של המדינה, והדבורים על חשיבות הרבונות העצמית, מהוה כפירה טוטאלית בציפיה לגאולה משמים ובעיקר השניים עשר בו נצטווינו להאמין בביאת המשיח וגאולה על ידו.


כולכם הרי מסכימים עם דברי הר' מידן : "שמדינת ישראל בסך הכול היא דבר חיובי ועליו אנו צריכים להודות לה', ומי שנתקעות לו המילים הללו בגרון, שיכוון על הדברים הטובים שנמצאים במנהיגות המדינה ושלהם ישלח הקב"ה אורה".( עפ"ל)


רק ברגע שהציונות הפכה מאימפריאליזם חולני, לסתם חילוניות נטולת אידאולוגיה, למעט אידאולוגית 'אכול ושתו כי מחר נמות', הרי שדינה של המדינה לאובדן???


להיכן נעלמה אהבת החינם, פרי המצאתו של הראי"ה? (ועל כך יש להאריך במאמר נפרד)


לאיפה נגוזו אמרות הכנף של "אנשים אחים אנחנו, דרכי נועם" ועוד?!


לפתע הפך יום הבילוי הגדול ביותר במדינת ישראל - ובישיבות ואולפנות בני עקיבא בכללן! - ליום של חשבון נפש??


לרבני הציונות הדתית פתרונים!




למאמר זה התפרסמו 9 תגובות. הוסף תגובה למאמר
1.  לא ראוי ליחס!   ג' אב
אל תצפה להתיחסות הולמת ועניינית כל עוד הסגנון שלך מתלהם ומבזה בדיוק כפי שהיה קורה הפוך!
יוסי  מירושלים
2.  תגובה   ט"ז תשרי
אמת שהציונות הדתית בחרה להתעלם מהרבה עוולות שנעשו ושהוזכרו במאמר משום שהם נבלעו בקיו החינוכי המרכזי של אהבת המדינה הארץ והעם והצבא והתורה והממשלה וכו' ובאמת תקוותי שעתה אחר הטלטלה שעברנו הציבור הד"ל יתעשת. אמנם הקיו הראשי לא זע ולא נע כמלא נימה : שהאידיאל (ואף שהוא לא תמיד מורגש בחוש) הקרוי מדינת ישראל הוא יסוד כיסא ה' בעולם ע"פ דבריו הברורים של הרב אברהם יצחק הכוהן קוק (זכר צדיק וקדוש עליון לברכה ירחם ה' על מי שמצפצף כנגדו)
העיניים כלות אל מול העוורון החרדי אל המשימה העיקרית של עם ישראל בתקופה זאת לנסוך נפש רוח ונשמה בגוויה הריקה ע"פ חזונו של הרב קוק בהקימו את דגל ירושלים "וכל מי שפעל עם אל יבא וייטול שכרו"
עופר  מגבעתיים
3.  דברי אמת הכואבים לליבנו!   ג' אייר
אמת לאמיתה שעל הציבור הד"ל לתת יותר את הדגש ולסייע לציבור שומרי המצוות כולם(חרדים ,חסידים וכד' כאחד)להלחם בעוז כנגד כל הנהגה הסותרת את הנהגת תורתינו הקדושה, באותו העז והתעצומות שהיא נלחמת כאשר מדובר בארץ ישראל או חלקים ממנה...שהרי לעם ישראל ללא תורת ישראל אין קיום כלל!!!
וזוהי הזדמנות מצוינת לקרוא לכל אוהבי התורה ושומריה לאחד כוחות ולהלחם בעבור מה שמחזיק והחזיק את עמנו בכל הדורות בגלות ואף בשואה -תורתינו והאמונה האיתנה בבורא עולם, זאת במקום להיות מפורדים וחלוקים לאלף זרמים, לאהוב אחד את השני ולקדם בהשתדלותינו את המטרה העליונה- גאולה!!
ואל לנו לפחד ללחום כנגד הממשלה והמדינה למען הערכים הכי הכי חשובים לקיום עמנו,שכבר נאמר:"הוי עז כנמר,קל כנשר,רץ כצבי וגיבור כארי לעשות רצון אביך שבשמים..." יהי רצון שכולנו נזכה לקבל פני משיח צדקינו,אמן.
ארץ הקודש,אורטל(ג' באייר-ערב יום הזיכרון,תשס"ו).

אורטל  מאזור חיפה
4.  לעופר מגבעתיים   ט' כסלו
הציונות הדתית בחרה להתעלם מהרבה עוולות בגלל "אהבה מקלקלת את השורה" היא אהבת שונאי ה' שקרובה לכפירה (כפי שהוכיח בראיות האדמו"ר מסאטמר ב"על הגאולה ועל התמורה")
להתעלם מעוולות (כלפי ההלכה) שנעשו על ידי יהודים בארץ ישראל אכן יש בזה אהבת המדינה והממשלה והצבא. אין כאן אהבת התורה והעם (כמו שלא תגדיר אהבת בן לאביו אם היא מופנית לבן המבזה את אביו) ואהבת ארץ ישראל אין כאן שהרי על ידי עוולות כלפי דרך התורה מגיעים לגירוש מהארץ ולא לישוב הארץ כידוע לכל מי שקורא קריאת שמע כל יום (כפירה גרועה מע"ז וראה על מה נאמר "ואבדתם מהרה") תקותי גם כן שהציבור הד"ל יתעשת ויתעורר אבל רואים שעדיין יש כאלו ישנים לגבי האמירה האומללה "מדינת ישראל הוא יסוד כיסא ה' בעולם ע"פ דבריו הברורים של הרב קוק" קודם כל אני ממליץ לך (למרות שבדרך כלל איני ממליץ לקרוא בדברי הר' קוק) לקרוא טוב מה הוא כתב כי הוצאת דברים מהקשרם חוץ מזה שהוא לא דיבר על מדינת ישראל כפי שהיא היום (שהרי נפטר לפני שהוקמה המדינה) העינים כלות ולהלב משתומם אל מול העורון בציבור הדת"ל ויותר מכל אל מול הקריאה של ראשיה וחניכיה כלפי "העוורון החרדי" בעוד שלפי הראיה החרדית הדברים היו צפויים ומול אמירות רבני הצה"ד טופחות מול פניהם ואומרות להם "טעיתם!"

המשימה העיקרית של עם ישראל בתקופה זאת לתקן את אשר עיותו ואין ישראל נגאלים אלא בתשובה
לגבי סוף דבריך "וכל מי שפעל עם אל יבא וייטול שכרו" וכי עידוד של אנשים שפועלים להוריד כבוד התורה נקרא אצלך "לפעול עם אל"??? תחשוב על זה

צלפחד  
5.  לעופר   ט"ז אדר
"העיוורון החרדי" שאתה כותב - בוש לך והיכלם -
לו שותפים:
החפץ חיים זצ"ל
הרב יוסף חיים זוננפלד זצ"ל
המהרי"ל דיסקין זצ"ל
החזון אי"ש זצ"ל
הסטייפלר זצ"ל
הרב שך זצ"ל
אליהו  ממודיעין
6.  ימים יגידו   ב' סיון
במחילה, איזה נפש רוח ונשמה נסכה הציונות הדתית במדינה?
אני רואה את הדור הצעיר של הציבור הממלכתי דתי הולך ונעלם, ונסחף בעקבות הציבור החילוני בארץ.
אלו שנוסכים נפש רוח ונשמה הם ארגוני התשובה, שרובם (ערכים, צהר, שופר, הידברות) נושאים את דגלה של היהדות החרדית.
מקובל לשמוע אצל חוזרים בתשובה, למה הם לא ד"לים כי "אם לחזור בתשובה אז עד הסוף, לא לעצור באמצע".

וגם אם לא תזכה להבין את זה, כשם שההיסטוריה אמרה, ימים יגידו, וד"ל לד"ל.




מוטי  מרחובות
7.  ליוסי ועופר שלו'   כ"ג שבט
בס"ד
תשובה ליוסי - כל עוד שלרבנים בציונות הדתית, מותר לבזות ולהתלהם נגד החרדים זה בסדר, ואם עושים זאת נגדכם אז פתאום זה לא בסדר???

תשובה לעופר - אין לך מונופול על מימרות של חז"ל "וכל מי שפעל עם אל יבא וייטול שכרו" וכי ברור לך שאתה פועל עם אל, או שמא אתה פועל עם אל אחר???

להעביר ביקורת מותר, האם הרב קוק לא יוכל להתמודד עמה, שהרי אחד מעיסוקה המתמידים של הציונות הדתית זה כל הזמן להגן על הרב קוק, תנו לרב קוק להגן על עצמו, האם אלו החיים הדתיים שלכם זו התורה שלכם, רק לנסות להגן על הרב קוק מפני שאלו ש"ממשיכי דרכו" הם לא בדיוק אי אי אי.....

וכבר לא כל כך בטוח האם אפשר להגדיר את בוגרי מרכז או הר המור כממשיכי דרכו... אלא כממשיכי דרכם, עם השאלות מהרב קוק למה שמתאים להם מהרב קוק לשיטתם

וההבנה שלך שמדינת ישראל היא יסוד כיסא ה' בעולם, רק מראה על קצת מעין זו שציינתי כיוון שזו לא הפיס' במלואה אלא סירוס מדבריו וגם אי ידיעה שהביטוי כסא ה' מתייחס לבית המקדש, ולא לבית הכסא שמדינה זו מייצגת.
דוד  
8.  ליוסיועופר   כ"ה שבט
זה לא ראוי רק (בדגש) ליחס - זה ראוי בעיקר לתשובה מנומקת עם בשר ותוכן וראיות ותירוצים לעניין בדרך ישרה ולא עקיפה - וכמובן שמי שיסודו בשקר לא יכול לתרץ את כל בניינו שלבסוף יפול הוא מרחיק עדיו עד שיתגלה כלונו... אתה באמת לא יודע לחשוב?!

והעיוורון החרדי שאתם מגדירים הוא פשוט שאחרי יותר מג'אלפים שאנו מאמינים בתורה לא נוכל לבסס את כל השקפתינו על דברי נבואתו או חזיון הלילה של הראי"ה שסותרות את תורתנו ולפי המדד שלנו רק מי שמקיים את התורה ומאמין בה הוא יכול להיקרא "גדול" או "צדיק" ולא נחליף את המשימה העיקרית שקיבלנו בהר סיני לשמור תורה ומצוות ... אולי תנסכו נפש רוח ונשמה בגוויה הריקה מדעת שלכם ולא תזרעו אל קוצים.....
מה אתם לא מבינים?!  
9.  טוב מאוד שמישהו אומר את האמת   כ"ט ניסן
דברים היוצאים מין הלב ניכנסים אל הלב
אבל צריר שיהיה לב