מאמר חדש העוסק ביחס מרן הגר"ח ברלין לראי"ה קוק הוכנס לאתר בתגובה לשקרים שפרסם בענין זה העלון "שבת הראי"ה"
רציתי לשאול מדוע הציבור המכונה חרדי אינו אומר תפילה לשלום חילי צה"ל, גם אם תאמר שבאופן אישי רצוי לא ללכת לצבא- הרי שבודאי אפשר להתפלל עבור אנשים המסכנים את נפשם, אין זה שונה מכל מצב אחר שבו יהודים מסכנים את נפשם שאז מצווה להתפלל למענם.
אשמח לקבל תשובות מעל גבי הפורום.
אם אתם נגד המדינה אז תלכו עם זה עד הסוף, ולא תשתמשו במדינה כאמצעי לקידום האנטרסים שלכם....!
אם אתם משתמשים בה לקידום אזשהו אינטרס וגם אם זה יהיה הגדלת התורה והרחבת העולם החרדי, אז נמצא פה שיש איזשהו תועלת במדינה, ואם כך אתם לא נגדה בכל אופן המילה אלא לוקחים מה שטוב בה....
ולכן אם השקפתם כ"כ חזקה וברורה, אז אל תקבלו את כל הקבצבות למינהם, ואת כל התשלומים לכויללים ואת כל הביטוח לאומי וכו.... אני לא באה לשבח את המדינה שהואילה בטובה לתקצב טיפה את החרדים.
אבל עם האמת הולכים עד הסוף,! לא מתי שנוח לנו אז אנחנו בסדר עם המדינה.
אגב אני מסכימה עם כל מילה פה באתר, ישר כוח עצום, אך אני רואה אבסורד מסויים מאחר וסיגלתי לעצמי את ההשקפה האמיתית, אך אני עדין משתמשת בשירותי המדינה כשאני קנאית לדעותי.
רציתי תשובה איך אני אמורה להתנהג? בטוח שאני לא ילך להיות סאטמאר למרות שאני מאוד מעריכה אותם, אבל יסכימו איתי שאלו דרכים שונות...
תודה
בהנחה שאתה צודק בכל טענותיך לגבי המומרים החילונים הציונים ולגבי המזרוחניקים ששמשו להם בתור עלה התאנה שלהם- מדוע החרדים שראו מה כוונותיו הזדוניות של הרצל לא לקחו את המושכות לידיים שלהם במטרה להקים פה מדינה שתהיה באמת יהודית ומתוך מטרה להגדיל תורה ולהאדירה-וכך לא רק שהיו מצילים אותנו מגלות של קרוב ל2000 שנה אלא גם מצילים את עם ישראל מהשמד הרוחני בו נתונים אנו מדי שנה בשנה מאז שהציונים הקימו את מדינת הכפירה שלהם(אני בטוח שכך המצב הרוחני של עם ישראל היה נראה הרבה יותר טוב היום)?
רציתי להעיר הערה חשובה על האתר, ועל פעילות הארגון בכלל.
רוב הטענות המופיעות באתר בנוגע לנושאים כמו הייחס לרב קוק, היחס למדינה ולציונות, היחס לחינוך הממ"ד, ועוד, מביאות דברים שנכתבו על ידי חכמי ישראל מהדורות הקודמים, שכבר הלכו לעולמם.
החיסרון בדרך הזו היא שתמיד אפשר להביא עובדות וציטטות לא מדויקות.
לא באתי לומר שצריך להפסיק את הדרך הזו, אלא שבמקביל צריך ללכת למאות ת"ח בני זמננו, ולשאול אותם מה דעתם בכל הנושאים הנ"ל, כך שניתן יהיה לקבל מידע מכלי ראשון.
אשמח לקבל תגובות על הצעתי.
שלום לכל אחי ואחיותי היקרים באשר הם!
המכתב הזה הוא בעיקר ליהודים היקרים שעדיין כבולים ברשת המכנים עצמם "דתיים לאומיים" ותפוסים בדיעותיהם הכוזבות... מכתב קצר
בפרשת השבוע שעבר, פרשת ראה נאמר: "ראה אנוכי נותן לפניכם היום ברכה וקללה". ספורנו במקום אומר(לא ציטוט, ע"פ מיטב זכרוני): "להורות לך שלא תלך בדרך פשרה, נתן לך הקב"ה 2 אפשרויות, ברכה וקללה, שהם ניגודים קיצוניים, ודרך האמצע אינה קיימת כלל".
זהו עוד סימן מיני רבים של אמירות גדולי ישראל כנגד הציונות הדתית ואלו שמנסים ללכת באמצע... אין דבר כזה אמצע! יש או ברכה, או קללה, ועל האדם להחליט באיזו דרך הוא בוחר... אם הוא רוצה ללכת עם הקב"ה, בברכה, שילך איתו עד הסוף! בלי פשרות!!!! בלי טלוויזיה, בלי בני עקיבא, בלי בנות, בלי לבוש של גויים.. ועוד ועוד. אם רוצה ללכת בקללה, שילך וזו זכותו.. אבל אומר לנו הספורנו "דרך האמצע אינה קיימת כלל"..
ומעיון נוסף ניתן לנסות לחבר בין שני מילות הקיצון הללו, "ברכה" ו"קללה". אם נחברם למילה אחת מה יתקבל? "ברלה". על כן כל אחד צריך לשאול את עצמו, אתה רוצה להיות ע-ב-ד ה' אמיתי?!?? או שאתה רוצה ללכת מדחי אל דחי ולהיות .......... "ברלה"..??
על כן לאותם דמויות מצחיקות אלו שאנו רואים בימינו נוכל לשיר את שיר הילדים המוכר: "ברלה, ברלה, צא החוצה!" צאאא מהסרט שאתה חי בווו..! תבדוק מה האמת וכמו גבר תלך איתה עד הסוף... וניתן לבדוק.
בס"ד
במאמר: 'מרן הקה"ק יואל טיטלבוים זצ"ל- האדמו"ר מסאטמאר וראב"ד עיה"ק ירושלים- חצי יובל להסתלקותו.' כתבת כך: 'הגאב"ד דטשעבין זצוק"ל( הרב דב בעריש וידנפלד, מראשי מועצת גדולי התורה של אגו"י):
"הרב מבריסק מפליא את הבקיאות שלי, ואני מפליא את החריפות שלו, ואנחנו שנינו מתפעלים גם מהחריפות וגם מהבקיאות של האדמו"ר מסאטמאר". '
כשכתבת הרב מבריסק- למי היתה כוונתך? לרב יהושע לי'יב דיסקין?
בישיבת קרית מלאכי יש לפנות למשגיח ולתאם הגעה להתרשמות מהישיבה. (שמו של המשגיח: הרב באום).
טלפון: 054-4356943.
לגבי ישיבת השרון, כפר גנים. יש לי בינתים את מספר הטלפון הציבורי (פשוט להגיד "אני מעוניין להגיע ללמוד בישיבה, איך מגיעים?" ולתאם) אנסה לבדוק בלנ"ד אם יתכן לפנות לאדם מסויים באופן ישיר:
03-9337000
להגיע לישיבת טלזסטון יש לתאם עם משה שיר בטלפון: 052-2945380
האם הגאולה תתכן לבוא ע"י חילונים?
הרי בתקופת עזרא ונחמיה היו במצב ירוד מאוד ובכל זאת באה הגאולה על ידם.
ראיתי במאמרים ובפורום כאן. שהרבה מהציבור הדת"ל בא בנחרצות ובתקיפות כנגד הציבור החרדי בכל מיני טענות למינהם וכן כנגד גדול זקני הדור : הגר"ש אלישיב שליט"א.
על כן רציתי לומר משהו קטן משלי:
א. ההתנהגות וההתבטאות שמפנים הציבור הדת"ל ורבניהם כנגד הרב אלישיב זה בדיוק בגדר שניבאו חזל בגמ' במסכת סוטה מט: - נערים פני זקנים ילבינו. וזהו חלק מהחוצפא יסגא שבאותו הדור. מי נתן לכם את הגושפנקיא לערער אחר גדול ישראל . גם אם אינכם מקבלים את דעתו אין לכם את הזכות לצאת נגדו בהוצאת שם רע כזה. הזהו חינוך ילדכם?!
אני חושב שיואל אלחנן התייחס בתשובה מקיפה לנושא ואין צורך להוסיף על דבריו. אבל אתם קחו זאת בחשבון!
ואל תבוא ותטען שכל האתר הזה הוא כנגד רבנים כהראי"ה קוק. אשיב לך: הרי בסה"כ יו"ר הארגון מביא את מחאתם של גדולי ישראל באותה התקופה כנגדו. בכדי להראות לכולם את האמת שמעלימים מעינכם.
ובנוגע לגוש-קטיף-
באותה הגמרא כתוב: "ואנשי הגבול יסובבו מעיר לעיר"-מסביר רשי בסנהדרין דף צז. ד"ה 'ואנשי'= שאלו האנשים הגרים בגבול לארץ ישראל. והם יסובבו מעיר לעיר על הפתחים. 'ולא יחוננו'-ולא יחונו אותם.
וזה בדיוק' מה שהגמרא שם מנבא שיהא בעקבתא דמשיחא-כפי שמסביר רש"י "בסוף הגלות סמוך לביאת המשיח". ומסביר ה"תפארת ישראל" (מט"ו יכין אות פו')- "שכבר נראה עקבו של משיח.
ולא כדברי הציונות הדתית שאנו באתחלתא דגאולה.
ומשהו קטן מהגמ' שם על החרדים:
הגמרא אומרת: "והאמת תהא נעדרת"-
הגמ' בסנהדרין צז. אומרת=שהאמת תהא נעשית עדרים עדרים והולכת לה. והמהרש"א מסביר: שהגמ' לא רצתה לפרש שזהו מלשון "העדר" שאז היה משמע שהאמת תיעלם לגמרי, וזה אינו. שהרי מצאנו בשבת (קיט') שאף בשעת כשלונה של ירושלים לא פסקו ממנה אנשי אמנה, ולכך פירשוה מלשון העדר. ופירש שם בסוף: שאנשי האמת ילכו ויתחבאו במדבר מפני הדור הרע ההוא.
(וכן פירוש הקרבן עדה). ייעו"ש .
בתקווה להבנת האמת הצרופה המופנית מהציבור החרדי כלפי הציבור הדת"ל: עמוס מנתניה.
ראיתי לנכון להאיר ולהעיר לציבור הדת"ל בכמה נקודות:
א. במקום להיכנס למלחמה עם יואל אלחנן בסוגיות סבוכות. ולחפש להצדיק את דרככם מכל מיני ראיות מספרים. שחלקם נשלפים מתחת לאדמה. בואו ונהיה אמיתיים ונתבונן מעט בין האורחות חיים של הציבור החרדי לציבור הדת"ל!
הציבור הדת"ל ברובו נחשף לטלויזיה, לאינטרנט מה שבטוח שאחוזים גבוהים לא חסום, ולפאלפונים חופשי בוודאי לא מאושרים בחותמת של החרדים. אשר פאלפונים אלו נכנסים עמהם לבתי המדרש במקום שלומדים תורה עם כל הטומאה שיש במכשירים הלא כשרים. וגם אם מדובר במכשיר כשר אזי אני יכול לומר בוודאות, שאינכם נמנים על לומדי התורה ב'שטייגען' וברציפות. כשיש גורם מפריע ויצר הרע גדול שגורם בכל רגע לביטול תורה.
וכן הרי הציבור הדת"ל ברובו מסתובב ומתפלל שעל גופו הוא לובש מכנסי ג'ינס וחולצת טריקו. שמלבד ישיבות ההסדר והגבוהות ברובם של המקומות לא לובשים בכלל ציצית [סיפר לי על כך עדות מחבר שלומד בבר-אילן בנתניה]. וכן בחלקם הגדול של הציבור מתחבר ומתכתב עם בנות. ויש הטוענים שנזהרים מאיסור נגיעה.
ובנוגע לישיבות ההסדר והגבוהות:
אכן רובם של הבחורים הם בחורים יראי שמים ומקפידים על הלכה הרבה יותר משאר אחוזי המגזר הדת"ל. אבל גם אלהם ישנם דברים שבעינהם לא פעוטים ולא חשובים. יש כאלו שלאחר כמה שנים לאחר החתונה יכניסו לביתם בסופו של דבר טלויזיה[ורק בשביל וידאו-כמובן!]. לחלקם הגדול שוכן בבתיהם אינטרנט. ואני לא מדבר על נגני ה-MP4 שמצויים בחדרי הפנימיות חופשי. ובאישור הרבנים. וכן אומנם חלקם משתדלים להקפיד להתפלל עם מכנסיים ארוכות. אבל חולצת טריקו שעמתחת למרפק היד ודאי מצויה אצל רבים מהם. ובכך אפילו לא שמים לב שעוברים על הלכה מפורשת בהלכות תפילה. ההורים והמחנכים מהמגזר החזק שאצלהם אינו מונע מלשלוח את הבנות והבנים להפגנות כגוש קטיף. ומנסה להתעלם במכוון מההשלכות הגרועות שיכולות להיבצר מכך. כפי שנוכחנו בהתנתקות. [אני מכיר זוג שהתחתן לפני כשנתיים כתוצאה מההפגנות בגוש קטיף].
וא"כ בכלל כל ההנהגה והאורכות חיים הפשוטות לא בהסתכלות על יחיד מהם אלא במבט בוחן כללי ההנגהגה הזאת רחוקה מאוד מההנהגה של בן ישיבה מישיבה חרדית. האם נסתרה מעיניהם של רבני הציונות הדתית הרמב"ם בהלכות דעות פ"א ה"א: תלמיד חכם ניכר במעשיו, במאכלו, בלבושו וכו' יעויין שם. מדוע רק בעיניין צבא וכיבוש הארץ הם יודעים לצטט ולזרוק משפטים מהרמב"ם ואילו סתם כל על אורחות חיים של בן תורה הם לא יודעים להנהיג ולהנחיל בישיבותיהם.
ובנוגע לבעיות מסוימות הקיימות בציבור החרדי כלפי אנשים יחידים?
כבר יואל ענה על כך תשובה יפה. ואוסיף: שאין הטענה יכולה לבוא על הפרט. אלא ההסתכלות צריכה לבוא על ההנהגה שמתווים ומבקשים מבני הישיבות בעולם הישיבות החרדי או בסמינרים. וחוץ מזה שבאחוזים הבעיות שצצות מבחינת יראת שמים וכדו' קיימות במגזר הדתי לאומי באחוזים גבוהים. וחוץ מזה: שהרי לפני אלף שנה לא היה מושג של חרדי חילוני ודתי לאומי. המושגים הללו נכנסו רק בגלל הקמת המדינה ע"י הכובש הציוני. וההתחברות של המיזרחי לציונות יצרו בכך זרמים חדשים. אבל לפני אלף שנה. הרי כולם היו יהודים שומרי תורה ומצוות. וא"כ כשהתורה אמרה: "לא תרצח" או "לא תגנוב" וכדו' היא לא אמרה זאת רק לגוי אלא ליהודי ובמיוחד ליהודי. וכל ההלכות בכלל שגולה לעיר מקלט וכו' לא נאמרו אלא בשביל היהודים. אז וכי בגלל שנראה יהודי שרוצח או גונב וכדו' נאמר ששהיהודים כולם יש להם הנהגה גרועה ביקום, ואין להם דרך חיים?! הרי וודאי שכולם יודעים שהתורה היא המסמך היחיד בעולם שמתווה לאדם דרך חיים נכונה. וא"כ גם החרדים הם לא מלאכים אלא בני אדם, ואם יש מתוכם אנשים שלכם זה נראה כעוון, אזי אין לתלות זאת בהנהגה, אלא בבעיותיו הפרטיות של היהודי החרדי."היש צדיק ולא יחטא". אבל במגזר הדת"ל גם אלו שבאמת תמימים וצדיקים וישרי לב. אבל הם לא יודעים עד כמה מנצלים הרבנים שלהם את ישרות לבם ומוליכים אותם בטעות אחת לסטייה מדרך האמת. וגם רבניהם העכשוויים לא אשמים כי גם הם חונכו כך מרבותיהם. האשמה שבטעות ההנהגה שלהם תבוא בעצם לראשון שיצר את הקו בדרך שלהם. אינני יודע מי גרם לכך. רק הקב"ה יודע, ועל כן מקווה אני שבע"ה כולם יחזרו למוטב בדרך האמת. ויתכפר עוון טעותם.
נ.ב. ראיתי לנכון להוסיף שאין בכוונתי להתגרות ולהתעמת אצל מי יש בעיות יותר ואצל מי פחות. איננו ילדים קטנים שנריב על-כך. רק באתי לנסות ולעורר לתשובה את אלו שנגועים בדבר. וטועים בכמה נקודות שהזכרתי. ואין הדברים מופנים לאלו השלמים במידותיהם בינם לבין המקום. כי אינני בעל מוסר. רק בקיום ציווי התורה "....תוכיח את עמיתך".
בתקווה שהאמת כבר לא "תהא נהדרת" וכולם יחזרו בתשובה שלמה: עמוס.
בס"ד
מתוך אתר 'ישיבה'/שאל את הרב
מורה לנהיגה (אשה) | הרה"ג דב ליאור |
י"ב תמוז תשס"ח שאלה: אני רוצֶה להתחיל ללמוד בעוד מספר שבועות שיעורי נהיגה. באיזור מגוריי יש מספר מורים שמלמדים נהיגה. נאמר לי ע"י תלמידים שכבר סיימו נהיגה על מורה (אשה) שהיא מצויינת ומלמדת מצוין. ונאמר לי גם שהמורים האחרים (הגברים) מלמדים פחות טוב ממנה. האם אפשר מבחינת ההלכה ללמוד אצל האשה? (מהסיבה שהיא מלמדת בצורה הכי טובה ע"פ ההמלצות שקיבלתי) נ.ב. אני יחסית חזק מבחינת משיכה לנשים וכו’. תשובה: מכיוון שאתה חזק ולא יהיו לך הירהורים אתה יכול. אין חשש של נגיעה ולא יחוד כי נוסעים ברחוב. למי שיש משיכה שלא ילמד אצל אישה. |
ממתי פוסקים הלכות על פי משיכה?? מה עם ההלכה המפורשת האוסרת איסורי נגיעה, הסתכלות בנשים, הרהורים "ולא תתורו" וכו'
מה גם שיש לו גם אופציה למורֶה, כך שאין כל ספק שאסור לו באיסור חמור ללכת לשיעורי נהיגה אצל מורַה!
אבל זה בסדר- הוא הודיע מפורשות שהוא די חזק בנשים... ועוד הרב מסכים ומאשר!!
------------------------------------------
האמת כבדה ע"כ נושאי'ה מעטים...
מקור הלכתי לאמירת הלל ביום העצמאות וביום ירושלים- ":נביאים שביניהם תקנו להם לישראל שיהו אומרין אותו על כל פרק ועל כל צרה וצרה שלא תבוא עליהן וכשנגאלין אומרים אותו על גאולתן"(פסחים קי"ז)-כמו שאומרים הלל בחנוכה למרות שמלכות החשמונאים סרחה אחרי זה כך אומרים הלל ביום העצמאות וביום ירושלים למרות שאת המדינה הקימו כופרים שהרי גאולתן של ישראל היא קמעא קמעא וכמו שלא קבלו את התורה במכה אחת כך הגאולה לא באה בבום אחד(כפי שהחרדים מצפים שיקרה)!
ליואל אלחנן אני מצטער שכתבתי באריכות, אבל כבר כתבתי ושקה לי לחזור על הכל. וגם אין לי זמן לכך.
אני באמת מצטער שכתבתי באריכות פשוט אני חדש באתר ולא ידעתי זאת. אז אנא מנע ממני זאת ותקבל את מה שכתבתי עד כה. אני באמת מחכה לתשובות טובות על שאלותי בכדי שאגיע לחקר האמת. פשוט חבר הפנה אותי לאתר זה ואמר שאתה מומחה בנושא היטב.
אז באמת סליחה על האריכות. ואינני מצפה לתשובות עכשיו. אני מוכן להמתין כמה ימים. אין צורך שתעכב מזמנך בגלל שאלותי.
בתודה ובתקווה להבנה:
האמת היחידה.
לפחות אם לא מחיתם על הגירוש או שארץ ישראל פחות חשובה בעינכם. אז:
א. מדוע לא מחיתם על בתי הכנסיות שישרפו.
ב. מדוע לא מחיתם על הוצאת המתים מקבריהם ולהעבירם למרכז הארץ.
ג. מדוע לפחות לא עזרתם ותמכתם בעזרה כספית או חפצים למפוני גוש קטיף.
ד. אם הטענה שאנשי גוש קטיף חיו בפיקוח נפש על יד ערבים. האם בית"ר או תושבי ירושלים או קרית ספר לא גרים קרוב לער4בים ויש סיכוי שיפונו משם. האם אז לא תעשו קול רעש ומחאה?!
נ.ב. וליואל אלחנן מצטער שאני ממלא שאלות רבות בפעם אחת פשוט קשה לי לפצל זאת. בתקווה להבנה, ושנגיע יחדיו לחקר האמת.
נאמנים פצעי אויב:
האמת היחידה.
א. אנחנו מבינים שלחלק מכם יש הרבה מה לשאול והנושאים הם רבים אבל כדי שהשאלות יהיו לתועלת לכל מבקרי האתר אנו מבקשים לשאול בכל פניה שאלה אחת. לאחר שהיא תיענה תעברו לשאלה הבאה. אין שום סבה שפניה אחת תכלול 10 או 11 שאלות. והדבר גם מקשה על מתן תשובה מהירה וגם גורם בלבול לקוראים שלא זוכרים אח"כ איזו תשובה ניתנה לאיזה שאלה.אנשים המעונינים או זקוקים בדחיפות למענה על כל שאלותיהם מוזמנים לקבוע פגישה עם הרב אברהם חזן יו"ר הארגון במדרשה התורנית פסגות בפתח-תקוה (באזור התעשיה סגולה סמוך לבית העלמין) בשעות הערב. טל' 057-3129952
ב. אנו חוזרים ומזכירים-המנהל הטכני היקר שלנו השקיע הרבה כדי שגם לפורום האתר וגם לחלק המאמרים יהיה מנוע חיפוש. אנא השתמשו בו כדי לבדוק אם שאלתכם נשאלה כבר בעבר בפורום. חבל ששאלות חוזרות על עצמן למרות שכבר קבלו כאן התיחסות בעבר.
בברכה, יואל.