לקראת היארצייט הראשון של הרב משה מרדכי שולזינגר זצ"ל ולרגל הוצאת הקונטרס "בעקבי הצאן" הכולל דברי חיזוק מהרצאות שנתן נכתב מאמר ב"יתד נאמן" אודות דעת גדולי ישראל עליו (יתד השבוע כ"ז תמוז תשע"א עמוד 51).
"נודע בקרבתו לגדולי הדור האחרון, קרבתו למרן הרב מבריסק זצוק"ל היתה מן המפורסמות, וכפי שכתב לו דודו רד"ז צ'צ'יק זצ"ל במכתב אחרי פטירת מרן הרב מבריסק זי"ע" אשר הראה לך חיבת קדשו במידה שלא ראיתי לאף אחד ממש, יהיה מי שיהיה".
כן התחבב באופן מיוחד על מרן ה"חזון יחזקאל" הגר"י אברמסקי זצ"ל שפעם אמר לרד"ז צ'צ'יק: "דע לך כי זכית לאחיין שיש לו דעת תורה יותר מזקנים בני שבעים שנה".
כן הסתופף בצילו של מרן ה"קהילות יעקב" זצוק"ל וכן מרן בעל ה"אבי עזרי" זצוק"ל שבאחת מהאגרות כתב עליו: "כי לא רבים יחכמו כמותו".
.... הגרי"ש אלישיב אשר חיבבו עד למאוד ואף התבטא וכתב עליו בחייו "המאור הגדול לממשלת התורה"...
ולאחר פטירתו והקמת רשת כוללים "משמר הלוי" על שמו כתב עליו הגרי"ש אלישיב: "ידידי הגאון המופלא...האי גברא רבא ממעתיקי השמועה ... בדרך ההשקפה הטהורה המסורה מרבותינו גדולי הדורות"...
ועוד ועוד דברי שבח מגדולי ישראל.
לידיעתם ולתשומת לבם של אלה אשר דבריו היו לצנינים בעיניהם מאחר שהוקיע ולעג לכל סילוף של ההשקפה הטהורה כגון תנועות לאומיות ופשרניות וכיוצא בזה.
שלום למנהל האתר...
בהרצאות שיש באתר בסרטונים השונים, אתה אומר שלרב קוק היו דיעות כפרניות. לראיה לעניין הבאת איזה התייחסות שלו במכתב להצעה של ערצל שר"י להקמת ביתכנסת בהר הבית.
אם כן, מעיון קל באתר אני רואה ציטוטים מכתבי הרב קוק שבהם הוא משווה קדושה לתנועה הציונית.
שאלתי היא - באם זה מה שהוא כתב - הרי שזה נראה גרוע עשרות מונים מאשר איזה מכתב שלא ממש ברור מה הייתה הכוונה בו.
מדוע הטענה בעניינו של הרב קוק היא המכתב???
כשמישהו הפנה אותי להספד שלו על ערצל, לא האמנתי לחלוטין שהדבר אכן היה, מהסיבה הפשוטה שאם הוא אכן הספיק את אותו האיש הטמא, איך יתכן שלא הזכרת את זה בהרצאותיך........(?!!!)
אגב, בעניין כתביו שמובאים באתר שמעידים על תמיכתו בתנועה הציונית וכיוצ"ב, איך ניתן לדעת שהדבר לא סולפו ע"י בנו, כמו שכתבת לגבי חלק מכתביו?
והאם ידוע לך על מקור באינטרנט שבו ניתן לראות את תצלומי כתביו ולאמת את הדברים?
בדומה לאזהרתו של מרן רבי שלמה אליעזר אלפאנדרי זצוק"ל בשעתו, וז"ל הדברים:
"...ואם ח"ו יעלה בידם להחזיק בהארץ כמו שמדמים בנפשם יטמאו וישקצו את הארץ בשיקוציהם ובמעלליהם הרעים ויאריכו בזה ח"ו את אורך הגלות. ואחר כל הדברים האמיתים האלה התבוננו אתם אחינו היטב האם באנשים כאלה חפץ ה' והאם על ידן תהי' ישועתן של ישראל ? לא, לא נקבל זה בשום אופן גם את טוב האנשים האלה נזרוק לפניהם, לא בטוב הזה אנו חפיצים, כ"א בהטוב אשר יתן לנו ה' ע"י קיום התומ"צ כמ"ש אם בחוקותי תלכו ונתתי גשמיכם כו', בזה אנו חפיצים ולזה כל תקוותינו, והמסייעים בידי הציונים הנ"ל עתידין ליתן את הדין, כי מחזיקים המה ידי מחטיאי הרבים. ולזאת מי לה' ולתורתו לא יתחבר לעושי רעה ולא יתן ידו אליהם, אדרבה ינגד להם בכל מה דאפשר, ועד אשר יהי' הרצון מאת ד' לגאלינו עלינו לקבל עול הגלות לכפר על עוונותינו..."
(אגרת קודש פו, יו"ד תמוז תרנ"ט).
ראיתי ביאור מענין בענין "זכיית הארץ למי?" מתאים לפרשת מסעי בה כתוב -בין השאר-על גבולות הארץ. הגר"ח פלאג'י הביא בספרו ארצות החיים (שער א אות ג בענין מתנת הארץ): "מתנת הארץ זכינו בה מדין שני שטרות; אי בעי בהאי גבי ואי בעי בהאי גבי. דהיינו גלות מצרים והמילה. חומת אנ"ך (למרן החיד"א) יחזקאל סימן כ".
ובכן, אותם 'בוני הארץ' הם הערב-רב, כופרים הרי בכל התנ"ך כולו ק"ו ביציאת מצרים שהינה "מיתוס חביב" כפי שכתב אחד ההיסטוריונים שלהם בעבר. ומפיצים הבלים אנטישמים שמקורם בגלמי אומות העולם. ואם-כן, אין להם שום זכות בארץ וממילא לבאי כוחם -הציונות דתית- דין שוה, כדין האדון דין העבד, שכן כל מה שקנה העבד קנה רבו ואם את האדון מנשלים ק"ו את העבד... (כי במקום "עבד ה'" בחרו להיות "דתי-לאומי", קרי - עבד הציונות).
בברכת שבת שלום ומבורך
אני רואה ברב קוק צדיק האמת.
אבל שאלה לי אליך. יש היום תופעה שהולכת וגדלה של מזרוחניקים חדשים מבית היוצר של החברה החרדית- פאות נכריות, צימרים, בתי מלון בחו"ל, בגדים לא צנועים. אם אתה מקנא לה' למה אתה לא תוקף את התופעות הללו? מה עם הוכח תוכיח את עמיתך?
"בוא וראה עד היכן הגיעה דעת תורה של גאוני הדור שעבר. לו הסכימו אז להנהיג למודי חול בישבת וולוזין,היתה התורה משתכחת מדורינו.כי הלא כך דרכו של יצה"ר.פותח בשתי שעות ביום לימודי חול,עד אשר משאיר לבסוף רק שתי שעות ללמודי קודש..אבל מכיון שהחליט לעמוד כעמוד ברזל,ולא להתפשר כלל,אז מצאה לה התורה נתיבים ושבילים אחרים,ונפתחו ישיבות בכמה ערי ליטא ופולין,בלא למודי חול ונעשו לבססוף מבצרי התורה בדורנו. כי כן דרך המעין, אם אתה סותמו מכאן,פורץ לו גדר ממקום אחר,ומפכה את מימיו דרך שם.ובכגון זה אמרו ז"ל (שבת ע"ט) אשר שברת,יישר כחך ששברת,וביטולה זהו קיומה" (חפץ חיים עה"ת,פרשת עקב,עמ' רנא).
בתי הספר בחמ"ד יחוייבו בפחות שעות תורניות
עד כה התחייבו בתי הספר לכך ש-40% משעות הלימוד יוקדשו ללימודי קודש. בעקבות לחץ הורים נעתר יו"ר החמ"ד להורדת הסף אל ה-20%
אורי פולק
כ"ד תמוז תשע"א, 26/07/2011 09:28
בתי הספר במנהל לחינוך דתי יוכלו להפעיל שיקול דעת בהיקף לימודי הקודש אליהם הם מחויבים. עד כה, התחייבו בתי הספר להשקיע כ-40% משעות הלימוד בלימודי קודש, אך כעת, בעקבות לחץ מצד הורים רבים בחמ"ד, נעתר יו"ר החמ"ד אברהם ליפשיץ וקבע את היקף שעות הקודש המינימלי על כ-20% בסך הכל.
מדובר בפשרה אליה נעתר המנהל לחינוך דתי בעקבות פניות רבות של ועדי הורים מרחבי הארץ, אותן קידם יו"ר המפד"ל, ח"כ זבולון אורלב, המכהן גם כיו"ר ועדת המשנה לחינוך ממלכתי דתי בועדת החינוך. ח"כ אורלב הציע לליפשיץ כי תתאפשר גמישות רבה יותר למוסדות החינוך בתוכנית הלימודים, על פי אופיים של בתי הספר.
ואכן, כאמור, בחמ"ד נעתרו לראשונה להורדת סך שעות לימודי הקודש, מתוך הבנה כי מנהלי בתי הספר וקהילות חינוכיות יוכלו להפעיל שיקול דעת במתן של כ-20 אחוז מהשעות. אורלב ציין כי הוא תומך בהחלטה זו ומקווה כי יראו בה פשרה אשר מקובלת על כל הצדדים ובכך תמנע מחלוקת מיותרת.
"הואיל ותחת כיפת החמ"ד קיימים מוסדות חינוך ממ"ד על כל רצף השקפות העולם, הדעות ואורח החיים הציוני דתי, המלצתי לאפשר לכל קהילה חינוכית להביא לידי ביטוי את אופייה ובלבד שליבת תכנית הלימודים הכללית ושל החמ"ד תישמר כראוי, על-פי הגדרות של המשרד ושל החמ"ד", ציין ח"כ אורלב שהוסיף כי הוא "מברך את ד"ר ליפשיץ על החלטתו והמדיניות החינוכית בה הוא מוביל את החמ"ד".
אשמח לשמוע את דעתך בענין הסימן הידוע, שעל ידו ניתן לחשב את הימים בשבוע בהם יפלו המועדים, לפי ימי הפסח של אותה שנה בשיטת ה-א"ת ב"ש, כאשר גם "חג" העצמאות תואם להמשך הסידרה, כדלהלן:
ימי הפסח המועד
א = תשעה באב
ב = שבועות
ג = ראש השנה
ד = קריאת התורה (שמחת תורה בחו"ל)
ה = צ תגובה לחזקיהו
מהי דעת תורה לגבי פרשת ה"אלטלנה" ? בחוגי הימין הקיצוני-פשיסטי מציגים את מה שקרה אז כפשע ותמיד האשימו את יצחק רבין ברצח "חפים מפשע" (למרות שהוא היה בסה"כ קצין שציית לפקודות שקיבל מהדרג המדיני), והרי ידוע שאותם האנשים על הספינה היו למעשה חברים בארגוני טרור שביקשו לצייד באמל"ח את חבריהם הטרוריסטים בא"י (ואינני נכנס כרגע לשיקולים שהביאו את בן גוריון לתת את הפקודה לפתוח באש).
במאמר מוסגר ייאמר כי צביעותו של הימין הקיצוני זועקת לשמים, שהרי מחד גיסא הם זועקים מרה על ה"עוול" הדמיוני שנעשה להם כביכול בפרשת ה"אלטלנה" ומאידך גיסא ממלאים פיהם מים כאשר דובר על הטבעתה של ה"פאטריה" מספר שנים קודם לכן בידיי ארגוני הטרור הציוני, עליה היו מאות יהודים ניצולי שואה, שרובם ככולם נהרגו הי"ד...
ראיתי באיזה ספר ששכחתי מה שמו שהוא קובץ אגרות של הגה''צ ר' שלמה וולבה זצ''ל בוא נשאל שאלה בהשקפה ובמהלכה הוא כותב על הרב קוק (אע''פ שאח''כ מציין שכל הגדוילים חלקו עליו ואין ללכת בדרכו וכו') שהוא היה איש צדיק בעל מידות וירא שמיים ושיבחו הרבה לא זוכר בדיוק מה לשונו, ושאלתי היא מדוע אתה שולל את הרב קוק ומבטלו מכל וכל באופן כ''כ חד משמעי, שהרי הוא לא צבי יהודה קוק, הוא בכל זאת היה ת''ח ואומנם היו רבנים דיברו כמוך עליו (ועל תביא לי ראיה מהם כי אני ממש לא טוען שאין כאלה) אבל היו גם הרבה רבנים שהעריכו אותו למרות שחלקו, או שלכל הפחות לא דיברו עליו בצורה כ''כ חריפה אלא בצורה עדינה (אין לי כוח להתחיל לחפש לך עוד מקורות אבל זה דבר ידוע ואם תטען שלא באמת אין לי מה להוסיף כמדומני בספרים "חרדים למהדרין" כמו מאיר עיני ישראל כתו את שמו הרב...זצ''ל בעוד ש"רבנים" מזרוחניקים אחריםן כמו מאיר ברלין לא זוכים לתואר רב)
שאלה נוספת היא שתתן לי סיבה למה לפי שיטתך שכל מי שהרבנים יצאו עליו לא להחשיבו כלל איזה הבדל יש בין הרב קוק לרב עובדיה, שכן הסטייפלער לא כינהו הרב ואמר עליו דברים חריפים כמובא באורחות רבנו וכן גם יצאו עליו מרן הרב שך והגרי''ש אלישיב.
אמנם הנוסח שציטט יואל מאתר הלכה יומית אכן הוסר אלא שנכתבה שם תשובה חדשה.האם אפשר לקבל את תשובתך, יואל, לדברים שנאמרו שם, בעיקר בשם הגר"ע יוסף שליט"א.
כנס מיוחד ידון בשאלת הקשר בין פסיכולוגיה לדת ובמחיר הנפשי שאותו משלמים מאמינים ושומרי מצוות על אורח חייהם (מתוך התקשורת הד"לית).
ביום ראשון הקרוב יתקיים במכון שילה, מכון פסיכולוגי קליני בציבור הדתי, כנס מיוחד שידון ויעלה סוגיות בנושאי הקשר בין פסיכולוגיה לדת. כמו כן יעלה לדיון נושא" נפיץ" אודות המחיר הנפשי בשמירה על ההלכה... באירוע ישתתפו רבנים ואנשי רוח בהם גם הרב יובל שרלו המתייחס לסוגיה ופניה הרבות... יצוין כי הכנס יתקיים ביום ראשון הבא באולם וואהל שעל יד אוניברסיטת בר אילן (אותה אוניברסיטה שהוציאה מתוכה ומעסיקה את החוקר הדגול ו"האובייקטיבי" ד"ר טואף – אשר קבע לאחר מחקר מעמיק, בספרו הידוע, כי יש איזה צד של אמת בעלילות הדם אודות רצח ילדים נוצרים ע"י היהודים למטרות אפיית מצות לפסח).
לדעת המארגנים, לא הפתיחות והחשיפה של הנוער בימינו לכל כלי התקשורת והבידור המביאים לפניהם את הגיגיהם וסטיותיהם של כל זב וצרוע ומשוגע מכל רחבי תבל היא המביאה לתשלום של מחיר נפשי כבד כאשר האדם מתלבט בין אמונתו וידיעותיו אודות שכר ועונש וכו' ובין הפיתויים אליהם הוא נחשף. הרי אין להם כלל הוה אמינא לסגור את עצמם מפני המבול של התרבות העולמית המציף את העולם (זה מתאים רק לרבנים החרדים ה"מסוגרים" בחדריהם ול"קומץ" שומעי לקחם הנוהים אחריהם ולא לקהל הד"לים המתערה בחברה הכללית והפתוחה מתוך עקרון).
זה מזכיר את הויכוח בקשר לקריאת שם למכון מסויים האם "מכון הלכתי לפתרון בעיות הטכנולוגיה" או "מכון טכנולוגי לפתרון בעיות ההלכה" אלו שהציעו את השם השני לא שמו לבם לכך שעלול להיווצר רושם מוטעה אצל הקהל הרחב כי ההלכה היא זו שמקשה עליהם ו"עושה את הבעיות" בחיים.
שמעתי שמסופר בס' מושיען של ישראל שהרבי מסטמאר ער כל הלילה להוכיח שכל מה שנכתב בס' אם הבנים שמחה לא נכון. במקרה אתה יודע איפה זה בספר?
ישר כח!
כמה חיכינו למישהו שיגיד את האמת איך שהיא ללא כחל וסרק.אין ספק שאתה נחשון בן עמינדב של הדור! איזה אומץ וגבורה לצאת חוצץ כנגד מי שמסלפים את דעת התורה! עליך בוודאי נאמר "ואמר ביום ההוא הנה אלוקינו זה קיווינו לו ויושיענו" יבוא היום ושמעך וגדולתך תצא ברבים וידעו ההמון מכוחך הרב ויתקדש שם שמים ברבים.
אין מספר להוכחות הניצחות אשר אתה מביא באתר אחת לאחת.כל הוכחה יותר חזקה מהשנייה, דברים ברורים כשמש למי שמבקש אמת באמת.
אשריך על האומץ האדיר להיות ממחרפי
הנפש להעמיד על מקומם את מחטיאי הרבים המעמידים פני תלמידי חכמים ברבים ושכרך כפול ומכופל בוודאי בעולם שכולו טוב במהרה בימינו אמן!
קראתי את הפרק המדובר בספר דת הציונות, ואני מאד מתפלא על כך שהנקודה המרכזית חסרה שם.
זה לא רק שהמפד"ל והאיחוד הלאומי הם אלו שהקימו את ממשלת שרון, אלא הרבה יותר מזה.
הרי הממשלה ההיא הייתה ממשלת שרון-טומי לפיד. אותו לפיד, היה אחד ממשנאי התורה הגדולים ביותר שעמדו לעם ישראל. הוא היה האויב הגדול של היהדות החרדית בדור האחרון. ואותם דת"ל צבועים, באותו רגע שהחרדים היו זקוקים להם נואשות, הפנו להם כתף קרה, ותקעו להם סכין בגב. זו הייתה אחת הבגידות הגדולות ביותר בהיסטוריה.
והנה, שנתיים לאחר מכן, פתאום נוצר מצב הפוך. ליהדות החרדית נוצרה הזדמנות נדירה להעיף את לפיד מכל המדרגות על ידי כניסה לקואליציה. אלא שבכניסה זו הייתה התעלמות מאותם אנשים שהתעלמו מהם שנתיים קודם לכן. בא הרב אלישיב והכריע - מי שלא מתחשב בנו, למה אנחנון צריכים להקריב עבורו את עתידנו?
המנהיגות הדתית לאומית איננה רואה את עצמה אחות של היהדות החרדית, אלא אויב מר. רק כשצריכים אותנו ישתמשו בנו ואחר כך יזרקו אותנו לפח כדי לקבל רבע מחמאה מאיזה כופר.
אני מתפלא עליך, רבי יואל, שלא הדגשת נקודה זו.
בעז"ה
ראיתי שהאדמו"ר מסאטמר כותב כי אחאב הומלך ע"י נביא (ראיתי זאת בילקוט אמרים - שלוש השבועות, ולא בויואל משה המלא).
אשמח לדעת מה המקור לדברים, שכן לא מופיעה הפניה למקור בספר.
נזדמן לי לשמוע הרצאה, המבוססת על מאמר מסוים של הרב קוק, והזדעזעתי לשמוע שיבוש כה נורא בעיקרי האמונה, הגובל בעבודה זרה ממש. אני מעתיק את הדברים למען מי שעדיין חושב שהרב קוק הוא גם דיעה לגיטימית ביהדות, וכי "רוב הרבנים הסכימו איתו" [לפי דמיונותיו של בנו הרצי"ה].
המרצה טוען, בשם הרב קוק, כי ישנה 'סתירה' כביכול בין 'האידאה הא-לוקית' המתגלה מאת הקב"ה דרך נשמת האדם, ובין 'האידאה הלאומית' המתגלה מאת הקב"ה דרך הטבע. ומכיון שישנה סתירה, ישנה גם מערכת של כללים כיצד לנהוג במקרה של סתירה.
כדוגמא ל'סתירה' זו מביא המרצה את הדין של "מלך פורץ גדר ואין מוחים בידו", והלא ישנם איסורי מזיק וגזילה וכו', "אלא מוכח מזה, שהאינטרס הלאומי והפוליטי בהיות מלך בישראל, גובר על האינטרס של הגנת היחיד".
דוגמאות נוספות של 'סתירה': חשוב לנו שיהודים ישמרו שבת, גם אם הם שומרים שבת רק בשביל המאכלים של שבת (!). ממש סתירה...
דוגמא נוספת: כאשר שלמה המלך הקים את בית המקדש, אכלו ביום הכיפורים, כי בית המקדש המאחד את כל האומה הוא כל כך חשוב, ומבטל את תועלת היחיד שיש מיום הכיפורים (עפ"ל !!!).
כמובן שלאחר ששמעתי דברי הבל כאלו, מחקתי מיד את הקלטת ההרצאה מהנגן שלי. אך ברצוני לפרוס לפני הקורא, החפץ ומבקש את האמת, את שורשי התופעה התמוהה הלזו. המרצה טוען שדברים אלו הם 'תמצית תורת הרב', ובכך הוא אכן צודק מאד.
כל תינוק יודע, כי המלך פורץ גדר משום שזהו חלק מקניניו וזכויותיו של המלך שניתנו לו ע"י התורה הקדושה, והדברים מפורשים בפרשת המלך בספר שמואל, כמו שתרומות ומעשרות ניתנים לכהנים וללויים, ואין כאן שום 'סתירה' בין הבעלות הקנינית של הישראל ובין זכות הכהנים והלויים. כל נער יודע כי ישנו מושג של 'הוראת שעה על פי נביא' וזה מה שהתיר לאכול ביום הכיפורים. כל צורב יודע, שכאשר ישנה התנגשות בין שתי מצוות [עשה דוחה ל"ת, עשה דרבים, עשה שיש בו כרת] נתפרשו הדברים היטב בש"ס ופוסקים, ולא ניתנו כחומר ביד היוצר אצל כל 'הוגה דיעות' מטעם עצמו.
כל מי שקצת למד השקפה ישרה, יודע כי הצינור המרכזי, הבסיסי, עיקר שהכל תלוי בו, שבו הורה בורא כל העולמים ית"ש את רצונו לבני אדם, הוא התורה הקדושה. תורת ה' תמימה היא, אינה צריכה שום השלמות מ'הנשמה' ו'הטבע'. בתורה יש את הכל, ובלעדיה אין כלום. המקשיב 'לקול נשמתו' בלא תורה, אינו שומע את נשמתו אלא את חזיונותיו ודמיונותיו, והופך להיות נביא שקר כחנניה בן עזור וחבריו [וכהלל צייטלין וחבריו]. המקשיב 'לקול הטבע' בלא תורה, הופך להיות כטורנוסרופוס הרשע אשר שאל את ר"ע 'אם א-לוקיכם אוהב עניים מפני מה אינו מפרנסם'.
אבל מי שרוצה להמציא דרכים ושיטות חדשות נגד כל המסור והמקובל בישראל, חייב להוסיף ערפל על ערפל וטשטוש על טשטוש, להמציא סתירות מדומות שלא היו ולא נבראו, כדי שבחסות החשכה יוכל להוסיף גם את חידושי הבליו. מי שניתק את עצמו ממסורת התורה, וכבר בנערותו היו ספרי מסכילים נושרים מחיקו, הוצרך למצוא לעצמו דרכים מעוקלות ומשובשות, צינורות שבורים וחלודים, 'לשמוע' את דבר ה' בעולם.
דבר זה גובל בעבודה זרה ממש, כי המחזיק בדיעות כאלו טוען כאילו ישנם 'שתי רשויות' שעל ידם משפיע הקב"ה את דברו בעולם. גם עובדי הע"ז בדור אנוש לא סברו כי הכוכבים בראו את עצמם ואת העולם, אלא סברו שהם שליחיו של הקב"ה ויש לכבדם ולהשתעבד להם.
על זה אמר הפסוק: 'הן גרשוני היום מהסתפח בנחלת ה' לאמר לך עבוד אלהים אחרים', מי שבחר לבנות במה לעצמו, להתעלם מעולם התורה ולטעון שגם אצלו יש תורה, מידרדר עד לשיבוש של 'שתי רשויות', שאת תוצאותיו אנו רואים בשברים ושברי השברים שאליהם התנפץ 'עולם התורה' של הרב קוק ו'ממשיכי דרכו'.
[אגב: כמה אנשים ב"עולם התורה" של הצה"ד יודעים ש"ס ? כמה בקיאים בד' חלקי שו"ע ? כמה יכולים לברר נושא בהלכה משורשו ולכתוב ספרי שו"ת מקוריים ולא מלוקטים מתקליטורים שונים ? מה היא רמת מסירת התורה מרב לתלמיד והמושג של "שימוש חכמים" בעולם זה ?]
ואם תשאל: והלא הגרי"ח זוננפלד זיע"א נסע עמו למסע הקהילות, והרי גדולי ירושלים כיבדוהו, והרי החזו"א קרא לו [פעם אחת] 'מרן', והרי הגרשז"א זצ"ל קרא לו 'צדיק'.
התשובה היא: צא ולמד מה גדול ועצום כחו של עולם התורה בדור שלפני החורבן, ובפרט מבצר התורה בית ה' שבוולאז'ין, אשר המאור שבו היה כחו רב לגדל ולרומם אפי' את מי שראשו התפטם בדברי הבל והסכלה. וכמו שאמר הגאון ר' מאיר אריק זצ"ל 'חבילה של לומדות וחבילה של קבלה ביחד עם חבילה של מינות'. ומכאן, כי כל נסיון ליצור 'עולם תורה' חדש, שאינו בנוי על אותו עולם מפואר שהיה ואיננו, אינו אלא בדיחה עלובה.
בתשובותך באתר אתה מציין את זה שבשאלות גדולות כמו השקפה עלינו לשאול ולברר את דעתם של גדולי הדור ולא להסתמך על כל מיני רבנים שלא מן השורה הראשונה. ומתוך כך אתה אומר שלרבני הציונות הדתית אין סדר גודל מספיק בשביל להכריע בסוגיות כאלה.
ברצוני לשאול, מי הם גדולי הדור אם כך, שעליהם אנחנו צריכים לסמוך?
שערוריית הענק בדרך. רק עתה מוכן שרות הביטחון הכללי של ישראל, לאשר, שעשרות מסוכניו שוכנעו בשני העשורים הראשונים לקיום המדינה, להתחתן עם ערביות, תושבות יישובים ושכונות ערביות בכל רחבי ישראל, בלא שנשים אלו ידעו שחתניהם הם יהודים העובדים בשב"כ.
המטרה הייתה לשתול מרגלים בתוך האוכלוסייה הערבית כדי שידווחו על הנעשה שם.
זוגות אלו הקימו בתים ונולדו להם ילדים, וכשעלתה על הפרק שאלת יהדותם של הנולדים, הועבר הנושא בחשאי לטיפולו של מי שהיה הרב הצבאי הראשי, האלוף הרב שלמה גורן ז"ל, שפסק כי אין צורך לגייר את הילדים. כולם נרשמו כיהודים לכל דבר, וחלקם הפכו ברבות השנים לקצינים בצה"ל ולבעלי תפקידים במדינה.
הסיפור המתפרסם כאן לראשונה, אמור להופיע במגזין הצבאי החדש של ישראל israeldefence מגזין עצמאי ובינלאומי לענייני צבא וביטחון בישראל. את המגזין עורך עמיר רפפורט, כתב צבאי לשעבר ב"ידיעות אחרונות" והפרשן הצבאי לשעבר של "מעריב".
IsraelDefense רואה את ייעודו להיות גוף תקשורת שיספק מידע שוטף על הביטחון בישראל, וכבר בגיליונו הראשון הוא ישליך למרכז הבימה הישראלית "פצצה", שיש הגורסים כי איננה היחידה מסוגה, משנות הקמת המדינה.
הדרמה שנוצרה בעקבות פעולתם של הסוכנים, שהתחזו לערבים, והביאו לעולם ילדים עם נשים ערביות, נמשכה עד לאמצע שנות השישים. אז הוחלט בצמרת הביטחונית של ישראל לספר לכל הנשים את הסוד, שהן בעצם נשואות ליהודים, סוכני שב"כ.
פיצול אישיות
הפרשה הנחשפת שלא תיאמן, נותנת את אותותיה עד היום. גם לאחר כחמישים שנה, ילדיהם של סוכני השב"כ שכונו אז "המסתערבים", עדיין מתמודדים עם משברים הנובעים מזהותם המפוצלת, ומשפחותיהם מנסות לאסוף את השברים.
השב"כ הישראלי היה מוחק את הפרשה הזו מספרי ההיסטוריה שלו אילו היה יכול, אבל הדבר לא ניתן. עליו לדאוג לנשים שרומו ולילדים שנולדו, ולשלם להם קצבה, והוא עושה זאת עד היום<