מאת: שלום
כ"ב אדר  ה'תשפ"א  03:27 

פרשת הכסף,ילמד דעת,באין חזון


איפה אני יכול לקנות את הספרים פרשת הכסף לרבי מנשה פילאף ואת הספר ילמד דעת לרבי ישעיהו בנימין הולצר ואת הספר שו"ת באין חזון של הגאון רבי שמואל דוד מונק.

תודה.
כ"ו אדר  ה'תשפ"א  22:32 

לגבי הספרים שציינת...


פרשת הכסף ושו"ת באין חזון כמדומני אינם בנמצא בדפוס (ואם מישהו מהקוראים יודע אחרת אשמח שיציין זאת).

את הספר 'ילמד דעת' איני מכיר.
מאת: פלוני
ט' ניסן  ה'תשפ"א  11:55 

בעיות הזמן וקריינתא דאיגרתא


איפה אני יכול להשיג את ספר בעיות הזמן לרבי ראובן גורובסקי וספר קריינתא דאיגרתא לסטייפלר.האם יש לרב שך ספר בעניני השקפה?(או בחירות).
מאת: זעליג ד.
ט' ניסן  ה'תשפ"א  02:08 

יש לרב שך ספר בעניני השקפה


שם הספר הוא "מכתבים ומאמרים" יצא בכמה מהדורות, האחרונה כמדומני מכילה שש כרכים. יש שם גם איזה כמה דרשות על הבחירות, עברתי עליהם וקצת התביישתי שאלו הטענות... 
איפה אפשר להשיג אני לא יודע.
ט' ניסן  ה'תשפ"א  03:15 

המהדורה האחרונה של מכתבים ומאמרים


מכילה ד' כרכים. לגבי הדרשות על הבחירות כבר הסברתי בתשובתי הקודמת לפלוני למי היו מיועדות דרשות אלה ומרן הגרא"מ שך שמח בכל אחד שאמר לו שאינו מצביע בגלל שנוקט למעשה כהגדולים שהורו שיש איסור להשתתף בבחירות (וכל דבריהם בגנות הנמנעים מלהצביע היו מכוונים כלפי כאלה שמגלים אדישות ולא נמנעים ממניעים של איסור או היבדלות מהמינים ומכל אשר להם אלא סתם מחמת עצלות וכד' ומתוך הנחה שבסופו של דבר אדישות זו תגרום להם בכל מקרה להשתתף בבחירות ולהתרחק מהשפעם וקרבתם של גדולי הדור. 
ט' ניסן  ה'תשפ"א  03:02 

בעיות הזמן נדפס מחדש לפני מספר שנים


וגם קריינא דאגרתא ניתן להשיג היום בחנויות (כמדומני שרשת יפה נוף מפיצה את הספרים) ומן הסתם גם ב'גיטלר' תוכל למצוא אותם. לגבי מרן הגרא"מ שך זצ"ל הדברים נמצאים בכמה מקומות ב'מכתבים ומאמרים' בעיקר בחלק א' בנושא ארץ ישראל (אבל סדרת הספרים עברה עריכה וסידור מחודשים והמיקום של המאמרים השתנה).
אגב, בנושא הבחירות צריך לדעת-לכולי עלמא הדבר הכי טוב לכתחילה הוא לא להצביע בכלל וכך נהגו גדולי ישראל המובהקים בקום המדינה ואח"כ ובראשם מרן הגרי"ז מבריסק ומרן החזו"א זצוק"ל וכן מנהיגי היהדות הספרדית שלא היו כמרים ברבנות החילונית הראשית שמטעם מלכות המינות ואין לך קידוש ה' גדול יותר מההכרזה שאין לנו חלק ושותפות כלשהי עם מינים ומסיתים ומדיחים שהקימו בפלטין של מלך מלכות של מינות כדי למרוד במלך מלכי המלכים הקב"ה וללחום כנגדו וכנגד תורתו כדור הפלגה בשעתו ולהסית לכפירה את בניו ובנותיו (שהוא הרבה יותר גרוע מלשרוף את גופם במשרפות) מה גם שהמשתתף בבחירות וכל שכן הנבחרים עצמם עוברים על איסורים חמורים שחלקם הוא בייהרג ואל יעבור כמבואר באריכות במאמר שלש שבועות בספר הקדוש 'ויואל משה' ממרן רבנו יואל מסאטמאר זצוק"ל  וכן בשו"ת 'באין חזון' ו'גרגרים בראש אמיר' להגאון רבי שמואל דוד הכהן מונק זצ"ל ובעוד חיבורים רבים.
כל ההוראה להשתתף בבחירות מקורה במציאות עגומה שחלק גדול ואולי רוב הציבור החרדי בארה"ק עם קום המדינה [אחרי הזעזוע הרגשי של מאורעות חורבן יהדות אירופה] ראה עצמו חלק מהמצב החדש ונסחף אחרי החיבור לציונים וגדולי ישראל חששו שאם לא תהיה לציבור החרדי שייכות למפלגה שלכל הפחות מכריזה (אם כי ברוב ככל התנהלותה עושה ההיפך מכך למעשה) שגדולי ישראל הם מנהיגיה ישתייכו למפלגות אחרות ממילא ואז יאבדו כל קשר עם גדולי ישראל בכל ארחות חייהם [וכמו שרואים היום שאחד לא מרוצה מהליסטים פרוש או מהליסטים גפני אז הוא כבר פוזל למפלגות אחרות]-עבורם ורק עבורם נועדה מלכתחילה ההוראה להשתתף בבחירות למרות שמדובר במעשה איסור מצד עצמו ולהצביע למפלגה "חרדית" [אלא שבעוה"ר עם ירידת הדורות מצאו סיסמאות התעמולה הנבובות של המפלגות ה'חרדיות' מסילות ללבבם של בני תורה עד שהשתלטו באמצעות סיסמאות נבובות אלה שהגו משרדי הפירסום שלהם המבהילים את הציבור ומזעיקים אותו ל'מערכה' [שמעולם לא נטלו בה חלק] על רוב ככל עולם התורה והצליחו לגרום לאברך שתורתו אמונתו לחשוב שכשגפני וליצמן מחללים שם שמים ברבים וחותמים נאמנות למומר להכעיס נתניהו ולגוש הימין זה קידוש ה'. 
וכיום אין השאלה אם הנציגים עושים מספיק או לא נגד המינים והאפיקורסים (אשר זה לא מוריד או מעלה לשיטת המקלים להשתתף בבחירות] אלא שהם שותפים שלהם בכל מעלליהם וגזירותיהם הן בתחום הרס החינוך התורני של בנינו ובנותינו והן בתחום הגיוס לצבא הטמא שלהם, והן בכל מיני התקרבות למינים שנגדם נשלחו להלחם כדי למעט השפעתם ולבטלם. הם מבקשים מהבוחרים להכריז 'לה' אני' אבל הם חותמים בפרהסיא: "לביבי אנחנו" הם הפקירו כבר מזמן את הגיור ונתנו לרפורמים להיות מעורבים פעילים גם בגיורים הרשמיים של הרבנות החילונית הראשית וגם בגיורים הפיקטיביים שנערכים בצבא אבל זועקים כי הם יעצרו את הרפורמים. הם הכתירו את ליברמן כ'יקיר העיר אלעד' כשחשבו שיקבלו ממנו שטחי נדל"ן לאנ"ש ועכשיו הם פתאום מפחידים מפני ההסתה שלו והמריצה שתזרוק אותם למזבלה...הם יודעים לדרוש בפה מלא על "חובת" ההצבעה אבל להם משום מה כבר למעלה מ-70 שנה יש רק זכויות וכל חובותיהם ותפקידם כפי שבאו לידי ביטוי במכתבי גדולי התורה שלהם הם בבחינת 'לראותם בלבד' (שהרי מי יבקר אותם על מעלליהם ויסתכן בהיותו חלילה וחס מתנגד ל'קידוש ה'' שלא היה כמותו מאז מעמד הר סיני?!)
ויש הרבה מה להאריך בזה אך כתבתי בקצרה והחי יתן את ליבו ויקיים מה שציוה מלך מלכי המלכים הקב"ה לעשות ביום חשוב זה י' בניסן "משכו ידיכם מעבודה זרה" שלא יהא לו שום חלק ושותפות במלכות המינות (הגרועה בהרבה מכל העבודות הזרות יחד) לא ע"י עצמו ולא ע"י שליח ובזה ילך בדרכם של גדולי הדורות המובהקים ביותר בדורות האחרונים ותלמידיהם וכנ"ל ואל ישים לב לכל ה'מכתבים' המאולצים מלאי השקרים והזיופים המופצים ע"י המפלגות למיניהן (שמעולם לא עשו רושם על מי שמכיר את חומר העוון של השתתפות בבחירות טמאות ואסורות אלו ואת העובדות לאשורן) במטרה להבהיל פשוטי עם ולהבטיח להם גן עדן ושאר ירקות אם רק יתנו כח לחבורות הליסטים ה"חרדיות" להמשיך להתעלל ביהדות החרדית ולמרוד בגדולי הדור שולחיהם יחד עם חבריהם המינים והאפיקורסים ויקדש שם שמים בזה שיראה שנבדל הוא מהמינים ואפיקורסים אויבי ה' ולא רוצה איתם שום קשר ובזכות  התרחקותנו מהמינים והכופרים נזכה בעז"ה לגאולה אמיתית ושלמה ע"י משיח צדקנו בב"א. 
מאת: ש מהדרום
י' ניסן  ה'תשפ"א  12:12 

הרבנות


האם הביטוי כמרים הוא לא חריף מדי
כלפי רבנים שהיו גדולים בתורה מצד עצמם
ולא נזקקו לאישור הרה"ר לכך?

י"ב ניסן  ה'תשפ"א  14:17 

הביטוי כמרים


לא בא כהערכה שלילית כלפי הרבנים שמילאו תפקיד זה במשך השנים שחלקם באמת עשו זאת מתוך כוונה טובה אלא בא לבטא את מהות התפקיד מצד האפיקורסים שהקימו רבנות חילונית זו שרצו שתפקידם של הרבנים יהיה זהה לזה של הכמרים וכשאיפתו של מייסד תנועתם הרצל שר"י שכתב שאת "כהני הדת" (כך כינה הוא את הרבנים) ינעלו בבתי הכנסת כדי שלא ישפיעו על ענייני הציבור כלל.