מאת: שלום
י' שבט  ה'תשפ"א  21:50 

ליל הבדולח הציוני


אחרי ליל הבדולח הציוני שהיה בבני ברק וכמו שאמרה המשטרה - דין בני ברק כדין מאה שערים.
כבר אמר החזון איש זצ"ל שהגזירות של הדיקטטורה הציונית נגד החרדים זה כדי להזכיר לנו שאנחנו עדיין בגלות וכמו שאמרו כל הצדיקים מהדורות הקודמים שגלות בין ערב רב היא פי כמה וכמה יותר קשה מגלות בין אומות העולם .אכן רואים נבואת חז"ל מלכות תיהפך למינות .
זה הזמן לצעוק מי לה' אלי ! בזמן שבו קידוש ה' נהפך לחילול ה' וחילול ה' לקידוש ה' צריך לקום ו"להישבע אמונים" לא לביבי ולא לאדלשטיין ולא לכל הפריצים הרשעים בממשלה אלא רק להקב"ה ולעבדיו הנאמנים שלא כרעו לבעל הציוני!
מי לה' אלי!
י"ג שבט  ה'תשפ"א  02:27 

הצביעות המגעילה של הח"כים ה"חרדים"....


שלשום התקיים כינוס חירום של כנופיית אגו"י-יהדות התורה בבני ברק לנוכח "חרדתם" מאלימות המשטרה נגד הציבור החרדי.

הזכרון הקצר של הח"כים של אגו"י הוא מן המפורסמים, אבל אתמול הוא הביא לשיאים חדשים של צביעות עד כדי גועל נפש.

רק לפני חמשה חדשים תועד הארכי-ליסטים שרוליק פרוש בטלויזיה כשהוא אומר לפרוייקטור הקורונה גמזו כי יש לו באלעד שוטרים שיקרעו לתושבים את הצורה- בקשתי אז, (בראש חודש אלול) מאייכלר, פרוש  ליצמן ושאר חברי הכנופיה להעלות את הדברים למועצת גדולי התורה כדי לדון אם מי שרוצה לקרוע לתושבים את הצורה באמצעות שוטרים יכול להמשיך ולשרת כ"שלוחא דרבנן" אבל אייכלר ושאר הכנופיה לא טרחו אפילו להגיב לבקשה... הרי לחברי הכנופיה מותר הכל...גם לבקש סיוע מהמשטרה כדי להחריב את ישיבת "בית אליהו" באלעד מותר לארכי ליסטים ישראל פרוש, וגם להתנפל על נוער שלא עשה כלום בניגוד לחוק עם יס"מ ומג"ב (וזה קרה רק לפני 3 שבועות באלעד בניצוחו של הארכי ליסטים פרוש) ולפנות אותם ללא כל אסמכתא חוקית ממבנה של המדרשיה שזה עתה הגיע לעיר...כשמדובר בחברי כנופייתו של אייכלר הכל בסדר...והכל שריר וקיים...אבל אוי ואבוי!!! שוטר ירה באויר לאחר שחש סכנה מאלה שמאיר פרוש הפך למחנך שלהם...רימוני הלם נזרקו ברחובות והפריעו את מנוחתם של אלה שסוגדים לנערי השוליים הפוחזים של אגו"י וכבר אייכלר מרגיש שהחזירו אותו לגטו...הרי רק לכנופיה מותר להלך אימים על הציבור ולרדות בהם...רק לכנופיה מותר לשסות משטרה בתושבים ולקרוע להם את הצורה...כשהמשטרה עושה זאת לבד אז נערי השוליים מתכנסים מיד לכנס חירום ו"מוחים" על ה"אלימות  המשטרתית" ודורשים דרישות...איפה היה אייכלר כשהחוליגנים של ויזניץ ריסקו ישיבה ספרדית השוכנת בקרבת "ישיבתם"?? הוא טרח לגנות זאת או לדרוש את הרחקתם מעולם התורה?? חלילה...הרי מדובר בחסידים ששייכים לכנופיה...דיבור כלשהו כנגדם עשוי להחליש את כוחה הפוליטי של הכנופיה אז אייכלר וליצמן, פרוש ומקלב שתקו... ואז אותם חוליגנים מפרקים רכב של משטרה בברבריות שמתאימה לגרועים שבגויים ומצפים גם שהמשטרה (זאת שהם שוכרים את חיים ולדר לכתוב שירי הערצה למפקדיה כשזה משרת את טובת הכנופיה...) תשב בחיבוק ידיים

 לא, אני לא בא להצדיק את האלימות של המשטרה אבל אם בציבור החרדי עסוקים בתחרות מי יותר אלים המשטרה או אנחנו אז זוהי פשיטת רגל של הציבור החרדי ומי אחראי לפשיטת הרגל הזאת?? נערי השוליים הבריונים שלקחו מהציבור החרדי את הדבר החשוב ביותר שהיה לו אי פעם-ההנהגה של גדולי התורה והפכו את עצמם למנהיגי הציבור. וכשמנהיגי הציבור הם אנשי אלימות ומדון (שכשנח להם יודעים לארגן ימי 'קהילה ומשטרה' ולהציג בגאווה ולראווה את הנשק של משטרת ישראל לגווניו לעיניהם המתפעלות של ילדי תשב"ר ופתאום כשנעשה בנשק זה שימוש נגד פירות הבאושים של גידוליהם הם פתאום מוחים בצביעותם הנלוזה נגד ה"אלימות המשטרתית")...

 גם כשמהשמיים סוגרים את בתי המדרש והישיבות, בתי התשב"ר והסמינרים הכנופיה לא מתעוררת והכי עצוב שגם הציבור לא מתעורר. הגיע הזמן שהציבור החרדי יפנים שכל עוד ימשיכו להנהיג אותו נערי השוליים של המפלגות החרדיות למיניהן תמשיך החברה החרדית להתדרדר במוסריותה ובהתנהלותה כי "גופא בתר רישא גריר".  רק אם נוקיע מתוכנו את נערי השוליים ונפסיק לחזק את כוחם בקלפי תחזור ההנהגה לגדולי התורה. עד אז נשנן לעצמנו כי כל מלה שיוצאת מפיהם אינה אלא צביעות מעושה ומאוסה כי מי שרוצה לקרוע לנו את הצורה עם שוטרים הוא האחרון שיכול לדבר על "אלימות המשטרה" ובפרט כשזו מופנה כלפי בריוניו המהווים סכנה אמיתית לציבור החרדי מדי יום ביומו כמעט בכל שכונה בציבור החרדי...כדאים הם כמה רימוני הלם להתנפץ ברחובות בני ברק אם יעוררו הם את הציבור החרדי מתרדמתו ויגרמו לו להבין שבריונות גוררת בריונות ושורש הבריונות בציבור החרדי מקורה בפוליטיקה החרדית...ואתם אייכלר ופרוש גפני וליצמן...חיזרו למריבותיכם התינוקיות על השליטה בכסף, למשחק הכיסאות המטופש על המקום השלישי והשביעי והשמיני והשאירו את ההחלטות איך ומתי למחות, לגדולי התורה, אלה שאתם מבעטים בהחלטותיהם ובדעתם מדי יום ביומו לבשתכם ולחרפתכם, אל תהפכו אותנו לבריונים כמותכם. השאירו אותנו חרדים לדבר ה'. 

מאת: ברוך
כ"ה שבט  ה'תשפ"א  15:22 

רצוני לשאול שאלה שמאוד מציקה לי


יש לי בביתי את ב' הספרים שכתבת בשפה ברורה ובנעימה, והשתמשתי בהם רבות גם לעצמי וגם לחדד רעיונות ודיונים עם אחרים, וע"כ מגיע לכבודו יישכ' גדול.

כ"כ שמחתי כשגיליתי שלכבודו יש אתר, פלאי פלאות !!!

אך רצוני לשאול שאלה שמאוד מציקה לי כעת.

ראיתי את הדברים הנ"ל, ורצוני לדעת, האם שאלת את מנהיגי הדור [החיים עמנו היום, ולא ישני עפר, ולא מנהיגים של מיעוט מהציבור החרדי, אלא של רוב מנין ובנין של כלל ישראל החרדים לדבר ד'] האם מותר להשתלח בצורה כזו בשלוחא דרבנן [שיתכן מאוד, שזה יכול להחליש רבים וטובים מלהיות הכפיפות למנהיגי הדור].

מאוד מעניין אותי לדעת, כי אם לא שאלת בעצמך את גדולי ומנהיגי הדור, אז במה ההתנהגות של כבודו שונה מהרבנים המזרחיסטים למיניהם, שגם הם בטוחים וחושבים שיכולים לנהוג ע"פ דעתם "הרחבה" ואינם זקוקים ל"דעת תורה".

אני מאוד יודה לכבודו, שיענה שאלה כנה ואמיתית.

בהערכה על כל החיזוק שהכנסתם לכלל הציבור בנושא שהוא כ"כ נצרך בדורות אלו, הכפיפה והכנעה לדעת תורה לגדולי ומאורי הדור.

ברוך



ג' אדר  ה'תשפ"א  21:28 

ברוך היקר שאלה טובה שאלת...


הקדמה לתשובה
ארגון 'אזמרך בלאמים' הוקם לפני יח' שנים עם הוצאתו לאור של החלק הראשון של ספר 'דת הציונות' למען שתי מטרות עיקריות: א. למנוע היסחפות של בעלי תשובה בתחילת דרכם אחרי השקפת העולם הדתית-לאומית. (היסחפות שנתקלתי  בה למעשה כפעיל ארגון 'ערכים' בחוגי בית) ב. לעורר את המעטים שהיה אפשר אז לעורר מקרב הציבור הדתי לאומי.
לאחר התיעצות עם הגאון רבי משה מרדכי הלוי שולזינגר זצ"ל ולאחר שראיתי שאין שום אפשרות לפתוח את הנושא לדיון באופן ישיר (מפגשים עם הציבור הדתי לאומי ורבותיו) הוקם האתר כדי שמבקשי אמת מהציבור הדתי לאומי יוכלו להיחשף  לחומר שיש בו ומוסתר מהם ע"י מסגרות החינוך שלהם ורבותיהם.
לאור האמור לעיל ומכיון שנושא הבחירות וההשתתפות בכנסת המינים/בממשלת המינים אינו נושא שניתן להסבירו כדבעי במסגרת  אתר אינטרנט/פורום ומצריך הקדמות רבות הן מבחינת ההיסטוריה והן מבחינת הסוגיות הכרוכות בנושא זה נמנעתי מלעסוק בו במסגרת האתר והספרים. כ"כ עניתי בשלילה לבקשות שהגיעו אליי באשר להרצאות על הנושא בפני רבים ובדיוק מהטעם שכב' הזכיר [שללא הסברה ניאותה הדבר יכול להחליש רבים וטובים מלהיות כפופים למנהיגי הדור מבלי לשנות את מעשיהם בפועל כלל בנושא הבחירות עצמו] ואכן בעשור הראשון לקיום הארגון לא דברתי בזה מאומה.
רק אחרי שנוכחתי לדעת כי השתיקה בזה גורמת שאלה אשר באופן תמוה הנך מכנה "שלוחי דרבנן" למרות שבפועל עושים היפך הגמור משליחותם ומהווים בעצמם דוגמא אישית ויום יומית להחדרת דעות כוזבות ופריצת גדריהם של רבנן בציבור החרדי בכלל ובקרב בעלי התשובה בפרט (ולצערי הרב גם בתוך עולמה של תורה אצל אברכים שנתגדלו כחרדים לדבר ה' מלידתם) כשהכח המניע אותם הוא שהרבים חושבים כי הם שלוחי דרבנן וסומכים עליהם שכל מעשיהם עפ"י מנהיגי הדור ובאופן ששתיקה בזה הורסת את הכפיפות לגדולי הדור הרבה יותר מהדיבור בזה ופרסום מעלליהם, יצאתי מגדרי והחילותי לקיים בהם "מפרסמין את החנפים מפני חילול ה'" כששוב, נזהרתי ואמשיך להזהר לעשות הפרדה בין פרסום מעשיהם והנזק שגורמים במעשיהם מחד גיסא לבין שמירה על כבודם של גדולי ישראל שתחת כנפיהם הם "חוסים" במעשיהם הנלוזים. [ודע כי מידי יום נשלחות לפורום הודעות רבות עם ביקורת נוקבת גם על גדולי ישראל שולחיהם של אותם "שלוחי דרבנן" ואף אחת מהודעות אלה לא מפורסמות באתר (גם אם מדובר בביקורת שבאה מתוך כאב ולא חלילה כדי להתריס נגדם וגם אם מועלות טענות שאכן יש מקום לדון בהן) וזאת מהסיבה הפשוטה שדיון שכזה אין מקומו באתר אינטרנט אלא בבית המדרש או בשיחה אישית.
   
ג' אדר  ה'תשפ"א  22:05 

המשך...


כב' מבטל כלאחר יד את גדולי ישראל ישני עפר או כאלה שהם מנהיגי מיעוט מהציבור החרדי וכאילו שהם ודבריהם הם כמאן דליתא אל מול דבריהם של מנהיגי רוב מנין ובנין  של כלל ישראל החיים עימנו היום. ובכן טענה זו היא היא גופא יסוד שיטת ה'מזרחי' ומה ש'המזרחי' (וכל תנועות השמד שקדמו לה בכל הדורות) הוקעו ע"י רוב ככל גדולי הדור בעת התיסדותם היה כי דבריהם היו בסתירה מוחלטת לכל מה שמקובלנו מדורי דורות מרבותינו ישני עפר. וכל גדול (ואפילו קטן) בתורה נמדד בראש ובראשונה בנאמנותו לישני העפר מוסרי התורה ומעתיקי השמועה מדורי דורות להלכה ולמעשה.
ואדרבה, עד שהנך שואל עלי את השאלה מה ביני לבין רבני המזרחי ה"בטוחים וחושבים שיכולים לנהוג ע"פ דעתם ה"רחבה" ואינם זקוקים לדעת תורה" מדוע לא תשאל שאלה זו על ה"שלוחי דרבנן" שהנך חרד כנגד ההשתלחות בהם? מדוע הנך חושש להחלשת רבים וטובים מלהיות כפופים למנהיגי הדור בעקבות השתלחות בחברי כנסת המינים מחד גיסא אבל אלה  שמידי יום ביומו מהווים דוגמא אישית מדוייקת להפליא ל"בטוחים וחושבים שיכולים לנהוג ע"פ דעתם ה"רחבה" ואינם זקוקים לדעת תורה" ממשיכים להיקרא אצלך "שלוחי דרבנן" ללא כל הרהור ופקפוק?!
התשובה היא כי גם עליך משפיעה ביודעין או בלא יודעין במישרין  או בעקיפין תעמולת הכזב שלהם הנועדה להשתיק כל ביקורת כלפיהם וכלפי מעשיהם וההרס שגורמים עד כדי שנראה לך כי צריך לשאול באופן אישי לפני שחס וחלילה וחס ושלום משמיעים כלפיהם כל ביקורת. אבל אני בחסדי ה' עלי ראיתי אצל רבותיי ואצל גדולי ישראל שנפגשתי עמהם (כולל אלה שברבים נראים כמחזיקים בידם) גישה הפוכה לגמרי. ולפני קצת יותר מעשור נפגשתי עם אחד מגדולי וזקני ראשי הישיבות בדורנו (גם לפי הגדרותיך)  לבירור בנושא הר' קוק ובתוך הדברים אמר: "כל מה שעשו העסקנים הציונים הם עשו בחכמה. הם היו חכמים להרע אמנם אבל פעלו בחכמה. טפשים היו רק אצל העסקנים החרדים" והוסיף ואמר: ולצערנו עד היום זה כך!
ואגב, רק בשבוע שעבר הופיעה תמונתו של הגאון רבי משה שטרנבוך שליט"א (ראב"ד ירושלים) בעיתון יתד נאמן (שדוחפים לי לתיבת הדואר כל יום שלישי מבלי שבקשתי ומבלי שקיבלו היתר כלשהו ממנהיגי הדור החיים עימנו כיום לעשות כן) כשהוא  מוגדר 'פוסק הדור'. דעתו בענין הבחירות ודעתו על ה"שלוחי דרבנן" ידועה לך בודאי. הוא הוגדר 'פוסק הדור' כי כתב מכתב באשר לתרומה ל'קופת העיר'. האם בהתקרב הבחירות תיתקל בידיעה כלשהי ביתד נאמן כי פוסק הדור (החי עימנו היום (ובעז"ה לעוד שנים ארוכות וטובות) ואינו מ"ישני עפר"  הגר"מ שטרנבוך שליט"א הורה כבכל בחירות לא להשתתף בבחירות או ששוב יופיעו מכתבים של "ישני עפר" שצידדו בבחירות לאורך השנים (וביניהם גם כאלה שאמרו בפירוש כי אין ללמוד מהוראתם בבחירות נוכחיות לבחירות עתידיות) כדי להמשיך לאחז עינים כי בהשתתפות בבחירות מחזקים "שלוחי דרבנן"?
כתבתי בקצרה, וישמע חכם ויוסף לקח וכב' מוזמן ליצור קשר ולתאם פגישה מעמיקה יותר לגבי הנאמר לעיל כי קשה מאד במסגרת פורום לדון כדבעי ובהרחבה בדברים וגם לא כל מה שרוצים אפשר לומר במסגרת האתר ומטרותיו.
מאת: יהושוע סופר
י' אדר  ה'תשפ"א  12:45 

אם ביקורות כאלה לא נגיע לשום מקום.


מאוד מפתיע שכבודו חושב שהוא יותר חכם מכל רבני הקהילות שלא שומעים מהם ביקורת זו על שלוחי דרבנן. אכזבת אותי.
י"א אדר  ה'תשפ"א  03:59 

אני כלל לא חושב שאני חכם יותר ממאן דהו..


והביקורת שלי על ה"שלוחי דרבנן" נובעת מהסתירה הפשוטה בין דיבוריהם ומעשיהם לבין דבריהם המפורשים של שולחיהם. אבל כמובן שיותר קל להביט ימן ושמאל ולראות שלא מצינו ביקורת דומה מצד רבני קהילות וכד' מאשר להתמודד עניינית עם הטענות המועלות בביקורת. ובאשר לטענתך כי לא נגיע לשום מקום מביקורות שכאלה, עדיף לעצור ולא להגיע מאשר לתת להיתדרדרות להמשיך במהירות ללא מעצורים לעבר יעד הסותר לגמרי את תוה"ק ואת חפצם של השולחים גדולי ישראל לדורותיהם.
אגב, גם בזמן פנחס נמנעו גדולים ועצומים מביקורת על מעשהו של זמרי בן סלוא ורק פנחס לא רק שביקר אלא שקם ועשה מעשה שלעיני הבלתי מבקרים נראה כ"הריגת נשיא בישראל" עד שהקב"ה הבהיר להם כי רק מעשהו של פנחס הציל את כלל ישראל והבלתי מבקרים בתוכם מכליה וזיכה אותו בברית שלום ובכהונת עולם.

אגב, בשיחות אישיות עם גדולי ישראל ובחלקם גם כאלה הנמנים על ההנהגה הרוחנית של המפלגות ה"חרדיות" ובמכתבים אישיים שלהם תשמע הרבה מאד ביקורת על מעשיהם וזה שלא מפרסמים ביקורת זו ברבים היא בגלל שהמבוקרים מטילים את אימתם על מי שיעז לבקר אותם ברבים